POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

6 sprawdzonych rad jak dbać o nawilżenie skóry?

Większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że nawilżanie twarzy to jeden z najważniejszych etapów w jej pielęgnacji - jeśli nawet nie najważniejszy. Jednak wokół tej czynności narosło wiele mitów i niedomówień, które sprawiają, że zamiast przynieść nam oczekiwane skutki w postaci miękkiej i gładkiej skóry, w najlepszym wypadku nie poprawi ona jej stanu, a w najgorszym może nam wręcz zaszkodzić. Zatem jak dbać o nawilżenie skóry, aby była piękna i promienna? Poznaj 6 naszych sprawdzonych porad!

Nawilżanie skóry - o czym warto pamiętać?

Prawidłowego dbania o odpowiedni poziom nawilżenia skóry można się nauczyć. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach. Powinnaś zatem:
* określić swój typ skóry - jeżeli jest wyraźnie sucha i ściągnięta, może to oznaczać że masz:
-- skórę naturalnie suchą - w jej przypadku gruczoły łojowe nie wydzielają wystarczającej ilości sebum, na skutek czego tkance brakuje naturalnej warstwy chroniącej ją przed utratą wilgoci i szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych, jak choćby mróz czy suche powietrze. Dlatego należy ją nie tylko nawilżyć, ale też lekko natłuścić. Wypróbuj kremy z naturalnymi olejkami lub dolewaj ich kilka kropli do gotowego preparatu do suchej skóry twarzy,
-- skórę atopową - ta choroba, prawdopodobnie o podłożu genetycznym, charakteryzuje się niewłaściwą budową skóry, przez co traci ona znacznie więcej wody niż zdrowa tkanka. Objawy tego schorzenia to nadmierna skłonność do alergii, odwodnienie skóry i jej silny świąd. Poszukaj w aptece produktów przeznaczonych specjalnie do pielęgnacji skóry z AZS, najlepiej z zawartością lipidów, które pomogą jej odbudować naturalny płaszcz ochronny - wybieraj też kosmetyki o działaniu łagodzącym,
-- przesuszona skórę twarzy - dotyczyć to może każdego typu skóry, również tej tłustej i trądzikowej. Jest to skutek niewłaściwej pielęgnacji, np. zbyt agresywnych detergentów w preparatach myjących lub wpływu czynników zewnętrznych, np. promieni słonecznych. Do jej pielęgnacji wybierz lekki krem nawilżający, najlepiej z zawartością naturalnego humektantu - kwasu hialuronowego. Eksperci polecają żel Vichy Aqualia Thermal, który głęboko nawilży odwodnioną skórę twarzy, ale też wzmocni ją i ukoi podrażnienia dzięki dodatkowi wody termalnej Vichy i łagodzącemu Aquabiorylowi.


Sprawdzaj skład kremów - zadbaj, aby zawierały zarówno humektanty, które zwiążą wodę w naskórku (kwas hialuronowy, aloes, mocznik) oraz substancje, które zapobiegną jej odparowywaniu (kompleksy lipidów, ceramidów czy naturalne olejki). Jednak w przypadku skóry tłustej i trądzikowej skup się głównie na tych pierwszych - krem musi być lekki i niekomedogenny. Nie powinnaś też rezygnować z jego używania, ponieważ sebum jedynie natłuszcza skórę, ale jej nie nawilża.

Używaj delikatnych środków myjących - niezależnie od typu skóry. Te przeznaczone do alergicznej i suchej skóry powinny być wyjątkowo łagodne w działaniu. Do prawidłowego demakijażu możesz używać olejków, przeznaczonych do metody OCM (Oil Cleansing Method) lub delikatnego płynu micelarnego.

Dbaj o ochronę przeciwsłoneczną - wpływ promieniowania UV to największy wróg naszej skóry. Pamiętaj o stosowaniu kremu z filtrem, zwłaszcza w miesiącach letnich, a także nie przesadzaj z opalaniem - naturalnym czy w solarium. Przy dużym nasłonecznieniu warto też osłonić twarz dodatkowo, np. ciemnymi okularami i kapeluszem z szerokim rondem.

Używaj maseczek nawilżających - zwłaszcza w trakcie upałów. Wybieraj te z miodem, aloesem lub kwasem hialuronowym, a także witaminą E czy B5. W przypadku bardzo suchej skóry warto pokusić się o maskę wzbogaconą naturalnymi olejkami, np. z awokado.

Zadbaj o nawilżenie od wewnątrz - pij ok. 1,5-2l wody dziennie i jedz 5 porcji warzyw - najlepiej bogatych w witaminę A marchewek i pomidorów. Pamiętaj też o owocach - szczególnie o granacie, który zawiera dużo polifenoli - doskonałych antyoksydantów.
Przepisem na to, jak dbać o nawilżenie skóry, jest zatem nie tylko odpowiednia pielęgnacja dobrana specjalnie do jej typu, ale też zdrowy tryb życia. Stosując się do tych rad, już wkrótce zauważysz wyraźną poprawę!

Rekomendowane produkty

go to top