POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Co jeść żeby mieć ładną skórę? Czyli dieta na ładną skórę!

Gładka skóra to nie tylko ogromny atut naszej urody, ale wręcz nasza wizytówka - natychmiast zdradza wiek i styl życia. Dlatego tak starannie dbamy o zachowanie jej w dobrej kondycji - regularnie złuszczamy, nawilżamy i odżywiamy ją odpowiednimi dla niej kosmetykami. Ale to nie zawsze wystarczy - stan skóry zależy również od naszego trybu życia, w tym od zdrowej i zbilansowanej diety. Jakie reguły prawidłowego odżywiania powinniśmy wziąć sobie do serca? Poznaj podstawowe zasady diety na ładną skórę!

Pielęgnacja skóry od wewnątrz - co jeść, by wyglądać młodo i promiennie?

Aby zachować młodo wyglądającą, świetlistą skórę, przede wszystkim warto zrezygnować z najbardziej szkodliwych dla niej produktów - słodyczy, fast-foodów, a także tych zawierających dużo soli - a przynajmniej je ograniczmy. To samo dotyczy używek - w szczególności alkoholu i papierosów, choć z kawą również nie powinniśmy przesadzać.
W zdrowym odżywianiu, które pomoże nam w walce o piękną skórę, bardzo ważne jest też wprowadzenie do swojego jadłospisu produktów zawierających ważne dla jej kondycji składniki, w tym:
* witaminę A - wspomoże regenerację skóry, wpływa bowiem na syntezę lipidów i białek, zapobiega przedwczesnemu starzeniu się tkanki - znajdziemy ją m.in. w rybach, wątróbce, produktach mlecznych, marchwi, szpinaku i morelach,
* witaminę C - doskonały antyoksydant, uszczelnia naczynia krwionośne, stymuluje produkcję kolagenu, dzięki czemu działa na skórę odmładzająco i ujędrniająco. Obecna jest przede wszystkim w brukselce, papryce, szpinaku, truskawkach, czarnej porzeczce, kiwi oraz cytrusach,
* witaminę E - nazywaną często „witaminą młodości”. Doskonale wymiata z tkanki wolne rodniki, pozwalając jej na dłużej zachować młody wygląd, a także zapobiegając poważnym chorobom, w tym nowotworom. Jej duża zawartość znajduje się w olejach (np. słonecznikowym czy z pestek winogron), orzechach, otrębach pszennych, papryce, morelach czy jabłkach,
witaminy z grupy B - zwłaszcza:
* B2 - przeciwutleniacz, poprawia funkcje odnowy skóry, zapobiega łojotokowi i poprawia działanie systemu immunologicznego - znajduje się m.in. w drożdżach, roślinach strączkowych, zielonych warzywach, produktach zbożowych i grzybach,
* B3 - wspomaga regenerację tkanki - bogate w nią są m.in. drób, kasza gryczana, drożdże, orzechy i rośliny strączkowe,
* B7 - poprawia kondycję nie tylko skóry, ale i włosów - występuje m.in. w orzechach, drożdżach, produktach pełnoziarnistych, marchwi i pomidorach,
* kwasy tłuszczowe - wpływają na budowę błon komórkowych skóry, utrzymując w ten sposób jej ciągłość - znajdują się głównie w olejach roślinnych i rybach,
wapń - wpływa na proces nawilżania skóry, dzięki uszczelnianiu jej warstwy hydrolipidowej - obecny jest np. w produktach mlecznych, kapuście i szpinaku,
magnez - łagodzi podrażnienia, łuszczenie czy swędzenie - występuje m.in. w zielonych warzywach, ziarnach zbóż, roślinach strączkowych czy kaszy gryczanej,
* potas - wspomaga nawilżenie tkanki i walkę z trądzikiem - bogate w niego są np. ziemniaki, morele, awokado, kiwi i pomidory,

* cynk - przeciwutleniacz, wspomaga odnowę skóry, poprawia jej napięcie i jędrność oraz wygładza zmarszczki. Znajdziemy go np. w owocach morza, dzikim ryżu, zielonym groszku, kapuście i produktach pszennych,
* żelazo - poprawia koloryt skóry, wymiata wolne rodniki i pomaga w leczeniu blizn. Bogatym jego źródłem jest przede wszystkim wątróbka, ale też ryby, kukurydza czy rośliny strączkowe i zielone warzywa.
W trosce o skórę możemy też co jakiś czas przeprowadzać dietę oczyszczającą. Jeżeli nie mamy na to czasu bądź ochoty, wprowadźmy przynajmniej nawyk picia wody z cytryną każdego ranka - wystarczy sok z połówki cytryny wycisnąć do szklanki przegotowanej wody - i gotowe! Taki eliksir wspomoże zachowanie właściwej równowagi kwasowo-zasadowej organizmu.
Nie zapominajmy też o drugiej stronie medalu - pielęgnacji od zewnątrz. W kosmetykach szukajmy tych samych składników, co w diecie na piękną skórę - znajdziemy je np. w kremie pod oczy Vichy Slow Age czy kuracji Vichy Slow Age do twarzy, wzbogaconych ekstraktem z Bifidusa i wodą termalną Vichy, w której skład wchodzi aż 15 cennych minerałów. Wprowadzając taką kompleksową pielęgnację, z pewnością już wkrótce zobaczysz jej efekty!

Rekomendowane produkty

Najczęściej czytane

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

go to top