POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = PL Test : 'PL/'
Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Czy dieta kopenhaska faktycznie przynosi rezultaty?

Dieta kopenhaska jest jedną z bardziej rygorystycznych diet, które zdobyły popularność w ostatnich latach. Jest to skuteczna dieta odchudzająca, która pozwala na szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów, ale jednocześnie może wiązać się z wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami. Podpowiadamy, na czym polega 13-dniowa dieta kopenhaska i jakich efektów możemy się po niej spodziewać!

Dieta kopenhaska - szybkie efekty odchudzania

Dieta kopenhaska ma jedną dużą zaletę - pozwala na bardzo szybką redukcję wagi - nawet 7-20 kg w przeciągu 13 dni! Ta niskokaloryczna i niskowęglowodanowa dieta jest jednak dietą bardzo rygorystyczną - nieprzestrzeganie jej zasad, chociażby przez jeden dzień, zmusza nas do jej zaprzestania, a jej ponowne rozpoczęcie możliwe jest dopiero po upływie 3 miesięcy, bowiem w innym przypadku możemy zaszkodzić swojemu zdrowiu. Przeprowadzoną w całości i zakończoną sukcesem dietę kopenhaską można natomiast powtórzyć po upływie 2 lat.

Dieta kopenhaska - menu, jadłospis i zasady

Jadłospis diety kopenhaskiej jest ściśle określony i nie należy w nim wprowadzać żadnych zmian. Osoba, która przebywa na diecie 13 dniowej może w ciągu dnia spożyć jedynie 600-800 kcal - w zależności od menu na konkretny dzień. Nie jest to dieta, która pozwala na pokrycie dziennego zapotrzebowania kalorycznego u dorosłego człowieka, jednak jej twórcy uznali, że właśnie w ten sposób możliwa jest skuteczna redukcja tkanki tłuszczowej, bowiem, by wytworzyć energię, organizm będzie musiał wykorzystać rezerwy tłuszczu.

Dieta kopenhaska jest dietą 13-dniową - jest to maksymalny czas, jaki możemy na nią poświęcić, gdyż jej jadłospis nie zawiera niezbędnej, dziennej porcji produktów zbożowych, świeżych warzyw i owoców, w związku z czym może doprowadzić nasz organizm do poważnych niedoborów witamin, składników mineralnych i innych wartości odżywczych. Jest to bardzo trudna dieta i wymaga sporo cierpliwości, bowiem w ciągu jej trwania możemy spożywać tylko 3 posiłki dziennie, przy czym ostatni posiłek, czyli kolacja, powinien zostać przez skonsumowany nie później niż w godz. 16-18.

Menu diety kopenhaskiej powinno zawierać jak najmniejszą ilością tłuszczów i węglowodanów - podstawę tworzą w tym przypadku warzywa, chude mięso, jajka i owoce, jednak w ograniczonych ilościach. Bardzo ważnym punktem diety 13 dniowej jest kawa, której zadaniem jest dostarczenie organizmowi energii, co może jednak nie sprawdzić się u tych osób, które na co dzień mają do czynienia z nadciśnieniem.

Dieta jest na tyle rygorystyczna, że całkowicie zabronione jest w niej spożywanie jakichkolwiek innych produktów niż te, które zostały wyznaczone w przygotowanym menu. Jeśli przydarzy się nam kryzys i sięgniemy po ciastko, lampkę wina czy nawet gumę do żucia - całą kurację możemy uznać za przerwaną. Co więcej, zabronione jest także spożywanie przekąsek między posiłkami - nawet w postaci warzyw. Konieczne jest natomiast wypijanie dużych ilości wody mineralnej, której zadaniem jest nie tylko dostarczanie organizmowi składników mineralnych, ale też zmniejszenie uczucia głodu.

W związku z tym, że dieta kopenhaska jest dietą wyjątkowo niskokaloryczną, na czas jej trwania należy zrezygnować z aktywności fizycznej - zbyt duży wysiłek może w tym przypadku wywołać szybkie zmęczenie i ogólnie złe samopoczucie.

Dieta kopenhaska - przykładowy jadłospis na 1 dzień

śniadanie: czarna kawa z kostką cukru
obiad: 1-2 jajka z porcją szpinaku lub brokułów oraz jednym pomidorem
kolacja: befsztyk wołowy 200 g, kilka liści sałaty z oliwką z oliwek oraz sokiem z cytryny

Pamiętajmy też o tym, że dieta 13-dniowa nie jest do końca zdrową dietą odchudzającą i nie jest wskazana dla wszystkich, dlatego przed jej zastosowaniem warto skonsultować się z lekarzem. Może ona też wywołać sporo negatywnych skutków ubocznych np. wyraźny spadek energii, zawroty głowy, nudności, wymioty, gorsze samopoczucie, problemy ze skórą, rozdrażnienie, a także efekt jojo. Warto więc zastanowić się, czy efekty diety są warte wszystkich tych wyrzeczeń.

Zbilansowana dieta - co jeść, żeby schudnąć?

Lekarze i dietetycy są w tym przypadku zazwyczaj zgodni - dobra dieta odchudzająca powinna być odpowiednio zbilansowana i dopasowana do indywidualnych potrzeb odchudzającego. Jeśli więc zależy nam na tym, by prowadzona przez nas dieta była efektywna i pozbawiona nieprzyjemnych skutków ubocznych, zgłośmy się z tym do specjalistów, którzy ustalą nam dietę na podstawie dokładnego wywiadu i przeprowadzonych wcześniej badań. Pamiętajmy też o aktywności fizycznej, która jest nieodłącznym elementem walki o piękną sylwetkę i dobrą kondycję.

Najczęściej czytane

Life Style

Czym jest ekstrakt?

Ekstrakt, czyli inaczej wyciąg, powstaje w efekcie procesu ekstrakcji polegającego na wyodrębnieniu danego składnika bądź mieszaniny za pomocą dyfuzji. Ekstrakty mogą pochodzić z różnych źródeł. Wyodrębnia się ekstrakty roślinne, ziołowe, owocowe, warzywne, a nawet drożdżowe. Zastosowanie wyciągów jest bardzo szerokie. Proces ekstrakcji wykorzystuje wiele gałęzi przemysłu: medyczną, farmaceutyczną, kosmetyczną, spożywczą, itp.

Przeczytaj artykuł

Life Style

Czy można przedawkować magnez?

Magnez jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Czy można przedawkować coś, co ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie? Dowiedz się więcej o hipermagnezemii, czyli o przedawkowaniu magnezu!

Przeczytaj artykuł

Life Style

Czym jest guma ksantanowa?

Guma ksantanowa, zarówno jako składnik produktów kosmetycznych, jak i spożywczych, budzi wiele wątpliwości. Dowiedz się, czym jest guma ksantanowa i jakie jest jej zastosowanie, wpływ na zdrowie oraz czy jest szkodliwa!

Przeczytaj artykuł

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

go to top