POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Czy dieta kopenhaska faktycznie przynosi rezultaty?

Dieta kopenhaska jest jedną z bardziej rygorystycznych diet, które zdobyły popularność w ostatnich latach. Jest to skuteczna dieta odchudzająca, która pozwala na szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów, ale jednocześnie może wiązać się z wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami. Podpowiadamy, na czym polega 13-dniowa dieta kopenhaska i jakich efektów możemy się po niej spodziewać!

Dieta kopenhaska - szybkie efekty odchudzania

Dieta kopenhaska ma jedną dużą zaletę - pozwala na bardzo szybką redukcję wagi - nawet 7-20 kg w przeciągu 13 dni! Ta niskokaloryczna i niskowęglowodanowa dieta jest jednak dietą bardzo rygorystyczną - nieprzestrzeganie jej zasad, chociażby przez jeden dzień, zmusza nas do jej zaprzestania, a jej ponowne rozpoczęcie możliwe jest dopiero po upływie 3 miesięcy, bowiem w innym przypadku możemy zaszkodzić swojemu zdrowiu. Przeprowadzoną w całości i zakończoną sukcesem dietę kopenhaską można natomiast powtórzyć po upływie 2 lat.

Dieta kopenhaska - menu, jadłospis i zasady

Jadłospis diety kopenhaskiej jest ściśle określony i nie należy w nim wprowadzać żadnych zmian. Osoba, która przebywa na diecie 13 dniowej może w ciągu dnia spożyć jedynie 600-800 kcal - w zależności od menu na konkretny dzień. Nie jest to dieta, która pozwala na pokrycie dziennego zapotrzebowania kalorycznego u dorosłego człowieka, jednak jej twórcy uznali, że właśnie w ten sposób możliwa jest skuteczna redukcja tkanki tłuszczowej, bowiem, by wytworzyć energię, organizm będzie musiał wykorzystać rezerwy tłuszczu.

Dieta kopenhaska jest dietą 13-dniową - jest to maksymalny czas, jaki możemy na nią poświęcić, gdyż jej jadłospis nie zawiera niezbędnej, dziennej porcji produktów zbożowych, świeżych warzyw i owoców, w związku z czym może doprowadzić nasz organizm do poważnych niedoborów witamin, składników mineralnych i innych wartości odżywczych. Jest to bardzo trudna dieta i wymaga sporo cierpliwości, bowiem w ciągu jej trwania możemy spożywać tylko 3 posiłki dziennie, przy czym ostatni posiłek, czyli kolacja, powinien zostać przez skonsumowany nie później niż w godz. 16-18.

Menu diety kopenhaskiej powinno zawierać jak najmniejszą ilością tłuszczów i węglowodanów - podstawę tworzą w tym przypadku warzywa, chude mięso, jajka i owoce, jednak w ograniczonych ilościach. Bardzo ważnym punktem diety 13 dniowej jest kawa, której zadaniem jest dostarczenie organizmowi energii, co może jednak nie sprawdzić się u tych osób, które na co dzień mają do czynienia z nadciśnieniem.

Dieta jest na tyle rygorystyczna, że całkowicie zabronione jest w niej spożywanie jakichkolwiek innych produktów niż te, które zostały wyznaczone w przygotowanym menu. Jeśli przydarzy się nam kryzys i sięgniemy po ciastko, lampkę wina czy nawet gumę do żucia - całą kurację możemy uznać za przerwaną. Co więcej, zabronione jest także spożywanie przekąsek między posiłkami - nawet w postaci warzyw. Konieczne jest natomiast wypijanie dużych ilości wody mineralnej, której zadaniem jest nie tylko dostarczanie organizmowi składników mineralnych, ale też zmniejszenie uczucia głodu.

W związku z tym, że dieta kopenhaska jest dietą wyjątkowo niskokaloryczną, na czas jej trwania należy zrezygnować z aktywności fizycznej - zbyt duży wysiłek może w tym przypadku wywołać szybkie zmęczenie i ogólnie złe samopoczucie.

Dieta kopenhaska - przykładowy jadłospis na 1 dzień

śniadanie: czarna kawa z kostką cukru
obiad: 1-2 jajka z porcją szpinaku lub brokułów oraz jednym pomidorem
kolacja: befsztyk wołowy 200 g, kilka liści sałaty z oliwką z oliwek oraz sokiem z cytryny

Pamiętajmy też o tym, że dieta 13-dniowa nie jest do końca zdrową dietą odchudzającą i nie jest wskazana dla wszystkich, dlatego przed jej zastosowaniem warto skonsultować się z lekarzem. Może ona też wywołać sporo negatywnych skutków ubocznych np. wyraźny spadek energii, zawroty głowy, nudności, wymioty, gorsze samopoczucie, problemy ze skórą, rozdrażnienie, a także efekt jojo. Warto więc zastanowić się, czy efekty diety są warte wszystkich tych wyrzeczeń.

Zbilansowana dieta - co jeść, żeby schudnąć?

Lekarze i dietetycy są w tym przypadku zazwyczaj zgodni - dobra dieta odchudzająca powinna być odpowiednio zbilansowana i dopasowana do indywidualnych potrzeb odchudzającego. Jeśli więc zależy nam na tym, by prowadzona przez nas dieta była efektywna i pozbawiona nieprzyjemnych skutków ubocznych, zgłośmy się z tym do specjalistów, którzy ustalą nam dietę na podstawie dokładnego wywiadu i przeprowadzonych wcześniej badań. Pamiętajmy też o aktywności fizycznej, która jest nieodłącznym elementem walki o piękną sylwetkę i dobrą kondycję.

Najczęściej czytane

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

Life Style

Czym jest ekstrakt?

Ekstrakt, czyli inaczej wyciąg, powstaje w efekcie procesu ekstrakcji polegającego na wyodrębnieniu danego składnika bądź mieszaniny za pomocą dyfuzji. Ekstrakty mogą pochodzić z różnych źródeł. Wyodrębnia się ekstrakty roślinne, ziołowe, owocowe, warzywne, a nawet drożdżowe. Zastosowanie wyciągów jest bardzo szerokie. Proces ekstrakcji wykorzystuje wiele gałęzi przemysłu: medyczną, farmaceutyczną, kosmetyczną, spożywczą, itp.

Przeczytaj artykuł

go to top