POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Czy dzięki kefirom można schudnąć? Poznaj tajniki diety kefirowej!

Dieta kefirowa to jednocześnie dieta oczyszczająca i odchudzająca. Opierając swoje codzienne menu na kefirze można podobno pozbyć się toksyn z organizmu i zrzucić parę zbędnych kilogramów. Ale czy odchudzanie kefirem faktycznie jest możliwe? Poznaj tajniki diety kefirowej!

Na czym polega dieta kefirowa?


Dieta kefirowa to krótkotrwała dieta odchudzająco-detoksykująca. W ciągu 5 dni codzienna dieta musi opierać się na kefirze. Istnieją dwa warianty tej diety:
* pierwszy, bardziej restrykcyjny, oznacza spożywanie przez pierwsze dwa dni wyłącznie chudego twarogu i kefirów w takiej ilości, aby zaspokoić głód. W trzeciej dobie można włączyć warzywa i owoce, a w czwartej chude gotowane mięso,
* w drugim, jadłospis diety kefirowej jest już bardziej urozmaicony, ponieważ kefir stanowi tu bazę do przygotowywania potraw. Oczywiście należy pamiętać, że tak przygotowywane posiłki powinny być lekkostrawne.
Niezależnie jednak od przyjętego wariantu, po zakończeniu tej diety, tak jak każdej diety eliminacyjnej, należy wracać do zwykłego sposobu odżywiania się stopniowo - powoli dokładając do menu kolejne produkty. Wdrożenie do codziennych posiłków zbyt wielu produktów bardzo często skutkuje efektem jo-jo i problemami jelitowo-żołądkowymi.

Jakie są tajniki diety kefirowej?

Dieta kefirowa, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na kefirze, czyli produkcie, który wykazuje wiele dobroczynnych dla organizmu właściwości. Dietetycy potrafią bez trudu wskazać szereg jego korzystnych dla zdrowia właściwości:
* przyspieszenie pracy jelit dzięki zawartości bakterii probiotycznych,
* poprawę pracy układu nerwowego za sprawą witamin z grupy B,
* działanie antybakteryjne, przeciwzapalne,
* ochrona przed nowotworami,
* obniżanie poziomu „złego” cholesterolu,
* poprawa kondycji skóry, włosów i paznokci.
Oprócz tego kefir, jako że jest napojem niskokalorycznym, a jednocześnie sycącym, bardzo dobrze sprawdza się w rozmaitych kuracjach odchudzających. Przyrządzanie potraw na bazie sfermentowanego mleka to idealny sposób na zaprzestanie podjadania między posiłkami - najczęstszej przyczyny dodatkowych kilogramów. Ponadto picie kefiru znacznie przyspiesza przemianę materii - a szybsze spalanie kalorii, to szybsze efekty odchudzania. Stosując jedną z wersji diety kefirowej, w ciągu 5 dni można stracić nawet do 4 kilogramów. To bardzo dużo!

O czym należy pamiętać pijąc kefir na odchudzanie?

Chociaż dieta kefirowa opinie ma bardzo pochlebne, należy pamiętać, że jest to jednak dieta eliminacyjna, którą warto skonsultować z lekarzem. Nagłe przejście na tego typu restrykcyjny i monotonny jadłospis może się okazać źródłem późniejszych problemów zdrowotnych, na przykład anemii. Dlatego też odchudzanie kefirem powinno być dokładnie przemyślane. Warto uświadomić sobie, że chociaż dieta z kefirem jest bardzo skuteczna, stanowi jednak monodietę, znacznie ograniczającą ilość ważnych dla organizmu składników odżywczych. Wyeliminowanie z codziennego menu większości „zwykłych” produktów może przełożyć się na złe samopoczucie, bóle głowy, ospałość, brak energii, problemy z zasypianiem oraz skurcze mięśni. Abstrahując jednak od skutków ubocznych diety kefirowej, jej zastosowanie może okazać się zaskakująco skuteczne, jeśli tylko będzie przeprowadzone mądrze i ściśle według jej zasad.

Przykładowe przepisy 2. wariantu diety kefirowej:

KOKTAJL TRUSKAWKOWY
Składniki: truskawki, banan, kefir naturalny
Przygotowanie: wszystkie składniki zblendować

KEFIR Z MUSLI

ZUPA KALAFIOROWA Z KEFIREM
Składniki: kalafior, ziemniaki, włoszczyzna, koperek, kefir naturalny
Przygotowanie: Ugotować wywar warzywny. Wrzucić ziemniaki, a gdy zaczną robić się miękkie dodać różyczki kalafiora. Zblendować. Zabielić kefirem. Przyprawić do smaku solą, pieprzem, dodać koperek.

ZIEMNIAKI Z JAJKIEM I KEFIREM
Składniki: ziemniaki, jajko, kefir, czosnek, masło, koperek
Przygotowanie: Usmażyć jajko na maśle. Ziemniaki ugotować. Ugotowane ziemniaki posypać koperkiem, dodać kefir i rozdrobniony czosnek, potłuc. Serwować z jajkiem sadzonym.

Najczęściej czytane

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

go to top