POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Czy wegetarianie mają ładniejszą skórę? Czyli, jesteś tym, co jesz

Avocados-and-donts-for-healthy-skin

Od pewnego czasu dieta, polegająca na zrezygnowaniu ze spożywania mięsa, zyskuje coraz większą popularność. Jednak jak w przypadku większości trendów, także wokół stylu życia wegetarian narosło wiele mitów. Zwolennicy tej diety twierdzą, że jest ona znacznie zdrowsza i korzystniejsza od tradycyjnej, natomiast osoby, które nie zamierzają rezygnować ze spożywania mięsa, upierają się, że jest wręcz odwrotnie. Pierwszą oznaką tego, którzy mają rację, powinien być stan skóry przedstawicieli obu grup - w końcu to na niej najbardziej widać efekty naszego sposobu odżywiania. Dowiedz się, czy dieta wegetariańska wpłynie na Twoją skórę!

Wegetarianie - czy ich dieta korzystnie wpływa na skórę?

Przede wszystkim powinniśmy zauważyć, że dieta wegetarian wcale nie zakłada z góry zdrowego trybu odżywiania - wegetariańskie są również słodycze, wiele fast-foodów czy inna wysoko przetworzona i mocno doprawiona żywność. Nie narzuca ona również rezygnacji z używek. Nie zmienia to jednak faktu, że wiele osób, które zdecydowały się na wprowadzenie na stałe bezmięsnego jadłospisu, rzeczywiście większą wagę przywiązuje do zdrowego stylu życia. Wszystko zależy zatem od indywidualnego podejścia.

Wegetarianizm - wady i zalety

Jeżeli chcemy oceniać dietę bezmięsną pod względem jej korzyści dla zdrowia, powinniśmy przyjrzeć się jej z dwóch stron i odpowiedzieć sobie na dwa pytania - nie tylko, „co jedzą wegetarianie”, ale też, z czego zrezygnowali.
Sposób żywienia tych, którzy dbają o swoje zdrowie, zakłada spożywanie:
* dużej ilości warzyw - przyrządzają z nich także m.in. kotlety czy pasztety,
* różnorodnych owoców - również w formie świeżo wyciskanych soków,
* wiele rodzajów kasz i ryżu - dla urozmaicenia posiłków,
* dużo nasion i orzechów - jako zdrową przekąskę,
* produkty mleczne i nabiał - dzięki czemu dostarczają organizmowi składników pochodzących od zwierząt.
Wegetarianizm to zatem dieta bogata w cenne witaminy oraz mikro- i makroelementy - szczególnie:
* witaminę C, która jest doskonałym antyoksydantem i substancją wzmacniającą tkankę,
* witaminę E, zwaną także “witaminą młodości”,
prowitaminę A, która wpływa na procesy odnowy w skórze oraz zapewnia jej młody wygląd na dłużej,
* witaminy z grupy B - odpowiedzialne za odżywianie i nawilżanie tkanki - wzmacniają też włosy i wspomagają ich wzrost,
* fosfor - wpływający na regenerację komórek i utrzymanie prawidłowego pH organizmu,
* potas - umożliwia zachowanie równowagi gospodarki wodnej w ciele,
* sód - wpływa na utrzymanie jędrności i napięcia skóry,
* krzem - odpowiedzialny m.in. za budowę nowych połączeń kolagenowych, doskonale poprawia też kondycję naszej czupryny.
Należy też wspomnieć, że jedyna obecna w małym stopniu w menu wegetarian witamina - B12 - podejrzewana jest przez naukowców o nasilanie objawów trądziku, co potwierdzają ostatnie badania. Dużym plusem diety bezmięsnej jest też brak tłuszczów zwierzęcych, które mogą wpłynąć bardzo niekorzystnie na stan naszej skóry - przyczyniają się one przede wszystkim do powstawania zmian trądzikowych.

Wegetarianizm a zdrowie - o czym należy pamiętać?

Kuchnia wegetariańska bywa dość uboga w żelazo, które poprawia ukrwienie tkanki oraz jest niezbędne w procesach jej regeneracji, a także cynk, szczególnie ważny dla skóry trądzikowej - reguluje on bowiem produkcję sebum - oraz dojrzałej, ponieważ wpływa na opóźnienie procesów starzenia i poprawia koloryt twarzy. Należy również uważać na niedobory magnezu - zapewnia on skórze młody wygląd i zmniejsza pojawianie się wyprysków. Nie oznacza to jednak, że składników tych nie jesteśmy w stanie sobie dostarczyć na zdrowej diecie bezmięsnej - musimy zadbać przede wszystkim o odpowiednią ilość spożywanych nasion, orzechów i zielonych warzyw.

Sposób odżywiania większości wegetarian, którzy dbają o dostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych wraz ze zdrową żywnością, z pewnością przyniesie wiele korzyści nie tylko naszej skórze, ale też całemu ciału. Natomiast samo zrezygnowanie z mięsa da nam raczej niewiele - każda dieta może się nam przysłużyć, pod warunkiem, że odpowiednio o nią zadbamy.

Najczęściej czytane

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

go to top