POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Dieta owocowo-warzywna - sprawdź czy pomoże na Twoje problemy ze skórą!

Słyszałaś już o diecie owocowo-warzywnej? To podobno świetny sposób na poradzenie sobie z trądzikiem czy innymi problemami skóry. Dowiedz się więcej na ten temat. Przekonaj się razem z nami, jakie są efekty przynosi skórze dieta owocowo-warzywna. Podejmij wyzwanie już dziś!

O diecie owocowo-warzywnej z naukowego punktu widzenia

Dieta pełna owoców i warzyw to najlepszy sposób na zachowanie zdrowia i urody - jest to zdanie tak często powtarzane przez lekarzy i specjalistów, że niestety zyskało status banału. A przecież niesłusznie! Wielokrotnie już udowodniono, że dieta owocowo-warzywna ma bardzo korzystny wpływ na cały nasz organizm, a co więcej, dietetycy zalecają jej stosowanie nawet przez cały rok.

W dzisiejszych czasach, kiedy sztucznie przetworzona żywność staje się dla wielu koniecznością, a choroby cywilizacyjne zbierają coraz większe żniwo, dieta warzywno-owocowa wydaje się niemal być ratunkiem. Nie tylko ze względu na to, że dostarczymy organizmowi cennych dla zdrowia witamin i mikroelementów, ale również dlatego, że ograniczymy spożywanie toksyn, sztucznych enzymów, konserwantów, barwników i innych zupełnie niepotrzebnych, a jakże szkodzących, substancji. Dieta ta, z naukowego punktu widzenia, to zarówno działanie profilaktyczne, jak i lecznicze. Tym bardziej, że bardzo często jest opracowywana przez samych lekarzy (porównaj dietę dr Dąbrowskiej).

O efektach diety owocowo warzywnej dla skóry

Dieta owocowo-warzywna działa na skórę podobnie, jak najlepsze kremy do twarzy o działaniu detoksykującym - np. Normaderm Vichy. Zmiana menu działa dwojako. Po pierwsze usuwa z organizmu toksyny (w tym wolne rodniki, przyspieszających proces starzenia się skóry), po drugie dostarcza do głębokich warstw naskórka witaminy i mikroelementy, które korzystnie wpływają na wygląd i kondycję cery. Konsekwencje spożywania tak zbilansowanych posiłków są widoczne gołym okiem:
- promienista i gładka cera,
- wyrównany koloryt (za sprawą wpływu witamin na melanocyty),
- wyregulowane wydzielanie sebum,
- zmniejszenie zaskórników,
- mniejsza podatność na pojawianie się krost i innych wykwitów.
Pierwsze efekty pojawiają się już po około 6 tygodniach.

O jadłospisie w diecie owocowo-warzywnej

Dieta owocowo-warzywna, jak sama nazwa wskazuje, powinna składać się wyłącznie z warzyw i owoców. Ponadto można do niej dołączyć ziarna i rośliny strączkowe z dodatkiem produktów zwierzęcych. Bardzo ważne jest, aby w posiłkach nie znalazły się pieczywo i kasze. Należy również wstrzymać się od spożywania alkoholu i, o ile to możliwe, palenia wyrobów tytoniowych.
Największa znaczenie w tego rodzaju diecie odgrywają karotenoidy, czyli organiczne związki chemiczne, pełniące naturalną funkcję przeciwutleniaczy. Należą do nich owoce i warzywa o odcieniach żółtym, pomarańczowym, czerwonym i różowym, a więc m.in. morele, marchewka, dynie, papryka. Trzy porcje tak zbliansowanych posiłków wystarczą, aby uzyskać oczekiwane efekt - piękną i zadbaną skórę!

Przykładowe przepisy diety owocowo warzywnej

ZUPA Z DYNI

Składniki:
dwie marchwie,
mały seler,
korzeń pietruszki i natka,
mała cebulka,
dynia pokrojona w kostkę,
śmietana,
listek laurowy,
ziele angielskie,
gałka muszkatołowa,
sól, pieprz

Przygotowanie:

Przygotuj wywar warzywny ze wszystkich produktów z wyjątkiem dyni oraz z dodatkiem liścia laurowego i ziela angielskiego. Kiedy wywar będzie gotowy, wrzuć na około 20 min dynię i gotuj do miękkości. Następnie zblenduj całość, dodaj łyżkę śmietany oraz liście pietruszki.
Przypraw krem gałką muszkatołową, solą i pieprzem - ilość według uznania.
Smacznego!

Składniki:
awokado,
pomidorki koktailowe,
orzeszki pinni (ewentualnie orzeszki nerkowca),
rukola,
mozarella,
dip: ząbek czosnku, oliwa z oliwek, sok z cytryny, musztarda francuska, sól, pieprz.

Przygotowanie:

Umytą rukolę przełożyć do salaterki, dodać pomidorki koktajlowe, obrane, pokrojone w kostkę awokado, poszarpaną mozarellę. Wszystko doprawić i wymieszać.
Obrany i zmiażdżony czosnek połącz z solą. Dodaj łyżeczkę soku z cytryny, a następnie łyżeczkę musztardy. Stopniowo wlewaj oliwę, równomiernie mieszając. Na koniec dopraw według uznania. Orzeszki dodaj do sosu.
Polej sałatkę dipem i wymieszaj.
Smacznego!

Najczęściej czytane

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

go to top