POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = PL Test : 'PL/'
Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Dlaczego zdrowy nocny sen pomaga spowolnić starzenie

Aby ochronić Twoją starzejącą się skórę, ważne jest, aby na pierwszym miejscu postawić zdrowy nocny sen. Oto jak w największym stopniu skorzystać z zalet zdrowych nawyków.

Zadbaj o dobry nocny sen, aby zachować zdrową skórę

Skóra regeneruje się, kiedy śpimy, wytwarzając nowe komórki. Wystarczy się położyć, aby umożliwić mięśniom twarzy odprężenie się, zmniejszyć wpływ grawitacji i rozwój zmarszczek, jednocześnie zwalczając uszkodzenia spowodowane działaniem wolnych rodników. Niedostatek snu – który w idealnych warunkach powinien trwać od siedmiu do dziewięciu godzin – pozbawia jednak skórę możliwości samonaprawy. Pojawiają się widoczne objawy uszkodzenia skóry, takie jak zmęczenie i znużenie, uwypukleniu ulegają również oznaki starzenia. Zaburzenia cyklu snu zmniejszają ponadto skuteczność obniżania poziomu kortyzolu, hormonu stresu. Niedobór snu może powodować powstawanie sińców i obrzęków pod oczami, gdzie skóra jest najcieńsza, a także zaczerwienionej lub ziemistej skóry.

Wskazówki, jak poprawić swój sen

Dbaj nie tylko o ilość, ale i jakość snu: Twoja skóra najlepiej naprawia się w trakcie głębokiego snu. Postaraj się unikać kofeiny co najmniej na osiem godzin przed pójściem spać, a alkoholu – na trzy. Niezbyt wymagające ćwiczenia rozluźniające mięśnie bez przyspieszania tętna, takie jak joga, pomogą Ci się odprężyć, ale oprzyj się pokusie wzięcia gorącej kąpieli przed pójściem do łóżka, ponieważ nadmierne podniesienie temperatury ciała także może Ci utrudnić zasypianie. Negatywnie na sen wpłynie również obfity posiłek zjedzony późnym wieczorem. Unikaj korzystania z ekranów przed pójściem spać, ponieważ błękitne światło, które emitują, może zmniejszyć produkcję melatoniny, hormonu kontrolującego cykl snu, co z kolei może doprowadzić do obniżenia zdolności przetwarzania insuliny.

Rekomendowane produkty

Najczęściej czytane

Life Style

Czym jest ekstrakt?

Ekstrakt, czyli inaczej wyciąg, powstaje w efekcie procesu ekstrakcji polegającego na wyodrębnieniu danego składnika bądź mieszaniny za pomocą dyfuzji. Ekstrakty mogą pochodzić z różnych źródeł. Wyodrębnia się ekstrakty roślinne, ziołowe, owocowe, warzywne, a nawet drożdżowe. Zastosowanie wyciągów jest bardzo szerokie. Proces ekstrakcji wykorzystuje wiele gałęzi przemysłu: medyczną, farmaceutyczną, kosmetyczną, spożywczą, itp.

Przeczytaj artykuł

Life Style

Czy można przedawkować magnez?

Magnez jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Czy można przedawkować coś, co ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie? Dowiedz się więcej o hipermagnezemii, czyli o przedawkowaniu magnezu!

Przeczytaj artykuł

Life Style

Czym jest guma ksantanowa?

Guma ksantanowa, zarówno jako składnik produktów kosmetycznych, jak i spożywczych, budzi wiele wątpliwości. Dowiedz się, czym jest guma ksantanowa i jakie jest jej zastosowanie, wpływ na zdrowie oraz czy jest szkodliwa!

Przeczytaj artykuł

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

go to top