POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Objawy stresu — jak je zamaskować?

Nawet osoby z najbardziej pozytywnym nastawieniem do życia nie są w stanie całkowicie wyeliminować ze swojej codzienności sytuacji stresowych. Życie w biegu, zbyt mała ilość snu czy brak czasu na relaks w ciągu dnia sprawiają, że zaczynamy odczuwać objawy stresu. Dowiedz się, co dokładnie jest ich przyczyną i poznaj skuteczne metody na pozbycie się lub zamaskowanie tego problemu!

Przyczyny stresu

Stres jest nierozerwalnie związany z życiem każdego człowieka, jednak niektórzy są bardziej narażeni na jego odczuwanie, a inni mniej. Dlatego ciężko podać dokładne przyczyny stresu, ponieważ to, co dla jednych okaże się sytuacją drażliwą, dla innych będzie stanowić łatwą do pokonania przeszkodę. Niemniej jednak w dzisiejszych czasach znacznie łatwiej dochodzi do sytuacji stresowych niż kiedyś. Szybkie tempo życia charakterystyczne szczególnie dla dużych miast sprawia, że często nie mamy czasu na relaks czy odpowiednią ilość snu, co znacząco wpływa na jakość życia. Objawy stresu są również wynikiem pogoni za karierą i poświęcaniu się pracy kosztem drowia.

Niepożądane objawy stresu

Objawy stresu można podzielić na te długotrwałe oraz te, które towarzyszą intensywnemu stresowi i znikają wraz z nim. Do drugiej grupy przyporządkować można spocone dłonie, przyspieszone bicie serca, przyspieszony oddech oraz gęsią skórkę. Często dzieje się tak, gdy odczuwamy tremę przed ważnym wystąpieniem. Dla jednych będzie to stres motywujący, innych sparaliżuje. Jednak plusem jest to, że te objawy stresu znikają tak samo szybko, jak się pojawiają. Gorzej jest z tymi skutkami, które wywołane są poprzez odczuwanie przewlekłego stresu.

Objawy długotrwałego stresu

Długotrwałe odczuwanie stresu może znacząco odbić się na zdrowiu. Do jego objawów zaliczyć można:

  • choroby serca
  • wrzody żołądka
  • nadciśnienie
  • bóle głowy
  • bóle kręgosłupa
  • bezsenność
  • nadpotliwość
  • kołatanie serca
  • wzrost napięcia mięśniowego
  • tiki nerwowe
  • zaburzenia hormonalne
  • zaburzenie równowagi emocjonalnej
  • problemy z koncentracją
  • drżenie rąk
  • wypadanie włosów
  • łysienie
  • cukrzyca
  • trądzik i inne problemy skórne
Źycie w pernamentnym stresie może doprowadzić do różnego rodzaju schorzeń, które mogą stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia człowieka. Długotrwały stres przyczyna się także do tycia i  powstawania zmarszczek.

Przewlekły stres — jak z nim walczyć?

Najlepszym sposobem na walkę ze stresem jest zdystansowanie się od problemu, który go wywołuje. Jednak nie zawsze jesteśmy w stanie jednoznacznie określić przyczynę stresu, zwłaszcza wtedy gdy na jego odczuwanie składa się kilka pomniejszych spraw, które skumulowane wywołują niepożądane objawy stresu. Na szczęście jednak jest kilka metod, dzięki którym uda się wyeliminować lub zamaskować objawy stresu.

1. Znajdź czas na relaks.
Bardzo istotne jest to, żeby w codziennym biegu znaleźć chwilę na odpoczynek i odprężenie. Może to być ciepła kąpiel, czas poświęcony na lekturę, trening jogi czy zabiegi pielęgnacyjne skórę twarzy i ciała. Nie można również zapomnieć o odpowiedniej ilości snu, ponieważ jego brak znacząco odbije się na naszym zdrowiu.

2. Skuteczny dezodorant
Jeśli jednym z objawów intensywnego stresu jest nadmierne pocenie się, należy mu przeciwdziałać, używając odpowiedniego dezodorantu. Antyperspirant Vichy Stress Resist to skuteczne rozwiązanie dla osób zmagających się z nadmiernym poceniem, które często wywoływane jest w wyniku długotrwałego stresu. Jego działanie można odczuć nawet do 72 godzin po aplikacji.

3. Wypij ziółka
Od wieków znane i cenione są działania ziół na uspokojenie, dlatego również i dzisiaj w sytuacji stresowej warto wypić np. melisę, dziurawiec czy passiflorę, które mają naturalne działanie uspokajające.

Rekomendowane produkty

Najczęściej czytane

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

go to top