POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Tajniki odchudzania - jak dużo jesteś w stanie schudnąć w 1 miesiąc? Więcej informacji na Vmag!

Odchudzanie to dla wielu kobiet skomplikowany, a zarazem bardzo trudny do przejścia proces. Diety odchudzające wymagają przecież bardzo dużo silnej woli, którą nie każda z nas posiada. Przedstawiamy jednak sposoby na szybkie i skuteczne odchudzanie. Zobacz, jak dużo jesteś w stanie schudnąć w jeden miesiąc!

Skuteczne i szybkie odchudzanie - jaka dieta?

Odchudzanie może być szybkie i skuteczne tylko w przypadku, gdy wybrana dieta odchudzająca zostanie odpowiednio dopasowana do naszych potrzeb, a zarazem indywidualnych wymiarów, wagi, czy poziomu tłuszczu i wody w organizmie. Bardzo duże znaczenie mają też nasze oczekiwania co do diety - czy zależy nam jedynie na odchudzaniu brzucha, czy na diecie odchudzającej, która pozwoli pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z całego ciała?

W internecie możemy znaleźć tysiące różnych diet na odchudzanie, które w ostatnich latach cieszyły się mniejszą lub większą popularnością zarówno u kobiet, jak i mężczyzn, np. dieta kopenhaska, bananowa czy koktajlowa. Prawda jest jednak taka, że najlepsze efekty może przynieść ta dieta odchudzająca, która została odpowiednio zbilansowana, a dodatkowo połączona z aktywnością fizyczną. Po dietę najlepiej zgłosić się do dietetyka, który stworzy ją specjalnie dla nas w oparciu o wykonane wcześniej badania lekarskie czy pomiary tkanki tłuszczowej.

Ile można schudnąć w miesiąc? Jak schudnąć 5-10kg?

Czy w ciągu miesiąca można schudnąć 5 lub 10 kg? Tak naprawdę wszystko jest możliwe, ale nie wszystko może odbywać się z korzyścią dla naszego zdrowia. Lekarze i dietetycy przestrzegają, że dla naszego organizmu najbezpieczniejszy jest spadek wagi o 0,5-1 kg na tydzień, co oznacza, że 4-5 kg powinno być naszym maksymalnym osiągnięciem w skali miesiąca.

Taki stopniowy spadek wagi jest szczególnie ważny u kobiet w wieku dojrzałym, których skóra produkuje coraz mniejszą ilość fibroblastów, kolagenu czy elastyny - czyli tych komórek i białek, które odpowiadają za jędrność i elastyczność skóry twarzy lub ciała. Zbyt szybkie i intensywne odchudzanie może sprawić, że objętość naszego ciała widocznie się zmniejszy, ale przy tym skóra nie będzie w stanie tak szybko się zregenerować i dostosować do nowej sytuacji, co może skutkować pojawieniem się nowych zmarszczek. Dlatego też tak ważne jest łączenie diety odchudzającej z aktywnością fizyczną - to pozwoli nie tylko szybciej uzyskać efekt szczupłej i wymodelowanej sylwetki, ale też lepiej poradzić sobie z nadmiarem skóry i zapobiec rozstępom. Bardzo ważna jest też w tym przypadku odpowiednia pielęgnacja - to pomoże skórze szybciej się zregenerować i sprawi, że widocznie poprawi się jej napięcie. Dieta ujędrniająca skórę powinna być pozbawiona soli i żywności wysokoprzetworzonej.

Możemy oczywiście zdecydować się na zastosowanie np. rygorystycznej diety kopenhaskiej, która pozwoli nam zrzucić 10 kg w zaledwie 2 tygodnie, ale musimy się przygotować na to, że bardzo dużo straci na tym nasze zdrowie - nieodpowiednio dobrana dieta odchudzająca może nas pozbawić wielu cennych składników mineralnych i witamin, które są niezbędne organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Ponadto rygorystyczne diety zawsze wiążą się z jedną poważną wadą - po powrocie do normalnych nawyków żywieniowych powodują efekt jojo, który może sprawić, że w rezultacie nasza waga będzie wyższa niż przed podjęciem jakiejkolwiek działań odchudzających.

Jak najszybciej schudnąć?

Zastanawiasz się, w jaki sposób najszybciej schudnąć? Przede wszystkim nie należy odkładać odchudzania na jutro, pojutrze czy za tydzień, lecz zacząć zdrowo żyć z chwilą, w której zdecydujemy się na odchudzanie - to przyspieszy uzyskanie pierwszych efektów diety. Pamiętajmy też o tym, by ściśle trzymać się zasad diety ustalonych przez dietetyka lub lekarza - jeśli chcemy schudnąć jak najszybciej, nie możemy ustalać własnych proporcji dań czy podjadać pomiędzy posiłkami. Wbrew pozorom takie małe grzeszki mają bardzo duży wpływ na efekty prowadzonej przez nas diety. Nie należy jednak doprowadzić organizmu do nadmiernego wygłodzenia. Dobrze skomponowana dieta odchudzająca nie polega wcale na jedzeniu mniej, ale spożywaniu większej ilości odpowiedniego jedzenia.

Bardzo duże znaczenie ma również picie odpowiedniej ilości wody podczas odchudzania. Woda pozwala nie tylko zapełnić żołądek i zagłuszyć głód, ale przede wszystkim jest źródłem wielu cennych składników mineralnych, które pomagają przyspieszyć procesy metaboliczne i przyczynić się do szybszej redukcji wagi.

Jak szybko schudnąć w tydzień? Odchudzaj się rozsądnie!

Tydzień to tak naprawdę niewielka ilość czasu, aby widocznie zmniejszyć objętość swojego ciała, jednak jest to czas, który możemy doskonale wykorzystać na pracę nad konkretnymi partiami ciała, np. brzuchem. Tygodniowa dieta odchudzająca na brzuch + połączenie jej z odpowiednimi ćwiczeniami jest w stanie przynieść nam widoczny efekt płaskiego i delikatnie wyrzeźbionego brzucha. Tak możemy wykorzystać m. in. tydzień, który pozostał nam do wyjazdu na wakacje.

Ile można schudnąć w tydzień i jak zrobić to szybko? Jeżeli zależy nam na tym, by schudnąć jak najwięcej w 7 dni, musimy odpowiednio przyłożyć się do diety, ale też znacząco zwiększyć swoją aktywność fizyczną - zamiast 3-4 dni w tygodniu, na ćwiczenia najlepiej decydować się każdego dnia. Pamiętajmy jednak o tym, by zarówno w przypadku diety, jak i ćwiczeń, zachować umiar - zbyt mała zmiana codziennych nawyków żywieniowych czy niewielka dawka ruchu może nie przynieść pożądanych efektów, ale zbyt mała ilość spożywanego jedzenia, a przy tym wyczerpujące ćwiczenia, mogą doprowadzić do znacznego osłabienia naszego organizmu.

Nie możemy też zapominać o tym, że rygorystyczne odchudzanie się w tydzień, a następnie powrót do normalnego żywienia lub spożywanie w nadmiarze zakazanych w trakcie diety produktów, może nas doprowadzić jedynie do efektu jojo, a tym samym jeszcze większego problemu ze zrzucaniem zbędnych kilogramów. Rygorystyczne diety, oparte na spożywaniu jak najmniejszej ilości kalorii i posiłków w ciągu dnia, przynoszą bardzo dobre efekty, ale związane z nimi skutki uboczne nie zawsze są warte tylu poświęceń. Częstym problemem jest wypadanie włosów po odchudzaniu - należy przemyśleć, czy rygorystyczna dieta jest najlepszą decyzją.

Jak schudnąć w dwa tygodnie? Schudnij w dwa tygodnie bez problemu!

Dwa tygodnie to zdecydowanie bardziej optymalna ilość czasu na podjęcie odpowiedniej diety odchudzającej, choć prawda jest taka, że najlepsze efekty przynoszą diety, trwające kilka tygodni, a nawet miesięcy, w połączeniu ze stałą aktywnością fizyczną. Dwa tygodnie, to tak naprawdę najlepszy czas na oczyszczanie organizmu z toksyn i zbędnych produktów przemiany materii. Jednak nawet po upływie krótkich 2 tygodni diety będziemy mogły zauważyć już pierwsze pozytywne efekty. W przeciągu tego czasu możemy zgubić nawet 2-3 kilogramy, co będzie przede wszystkim widoczne w okolicy brzucha, bioder czy ud.

W dwa tygodnie możemy przeprowadzić jedną z popularnych diet na odchudzanie, np. koktajlową, jogurtową czy pudełkową, pamiętając jednak o tym, by w trakcie jej trwania dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych składników zrównoważonej diety (białka, tłuszcze, węglowodany, błonnik pokarmowy). Tylko w tym przypadku będziemy w stanie uchronić się przed niechcianym efektem jojo.

Dwa tygodnie to również okres, w którym z pewnością zauważymy pierwsze efekty wykonywanych przez siebie ćwiczeń. Bieganie, jazda na rowerze, rolki czy nordic walking w połączeniu z treningami siłowymi jest w stanie doskonale przygotować nasze ciało na urlop czy inne ważne okazje. Z pewnością zauważymy w tym czasie nie tylko ogólny spadek masy ciała, ale też wyrzeźbione mięśnie. Dwa tygodnie zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej to dobry pomysł na odchudzanie dla tych pań, które tak naprawdę mają niewielki problem nadprogramowymi kilogramami. W przypadku kobiet, które borykają się z widoczną nadwagą lub nawet otyłością, dieta odchudzająca wraz z ćwiczeniami powinna towarzyszyć im przez dłuższy czas, by mogły one zauważyć pierwsze pozytywne efekty.

Jak szybko schudnąć z ud, brzucha i łydek?

Prawda jest taka, że dużo szybciej i skuteczniej jesteśmy w stanie pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z brzucha niż z ud czy z łydek - o ile w przypadku brzucha wystarczy przestrzeganie zasad diety odchudzającej, aby stał się on bardziej płaski, o tyle w przypadku ud czy łydek, dużo ważniejsze są odpowiednio dobrane ćwiczenia.

Oczywiście nie oznacza to, że w tym przypadku nie ma znaczenia, w jaki sposób będziemy się odżywiać - wręcz przeciwnie. Chcąc zrzucić zbędne kilogramy z okolicy ud, łydek czy bioder, musimy przede wszystkim odrzucić wszelkie te produkty, które zawierają dużą ilość węglowodanów i tłuszczów - składniki te bardzo łatwo odkładają się właśnie w okolicy ud, bioder i pośladków i dość ciężko jest pozbyć się zalegających w tkance podskórnej złogów tłuszczu.

Jak szybko schudnąć z ud - ćwiczenia. Aby móc cieszyć się smukłymi i zgrabnymi udami wystarczy poświęcić zaledwie 10 min dziennie na proste ćwiczenia. Warto zaznaczyć, że przy wykonywaniu wielu z nich dbamy dodatkowo o mięśnie brzucha, pośladków czy łydek. Na nasze uda bardzo korzystnie mogą wpłynąć takie ćwiczenia, jak: półprzysiady, pełne przysiady, przysiady z unoszeniem kolan, przysiady w rozkroku, wypady w przód, wypady w tył czy przysiady z wyskokiem. Pamiętajmy jednak przy tym, by regularnie wykonywać też treningi kardio, które przyspieszają metabolizm tłuszczów, dzięki czemu szybciej można zauważyć efekty. Jeśli będziemy wykonywać ćwiczenia systematycznie i precyzyjnie, już po upływie ok. 3 tygodni będziemy widzieć zauważalne zmiany! Do wykonywania większości ćwiczeń nie potrzeba żadnych specjalistycznych sprzętów, a jedynie kawałek miejsca w domu i dużo dobrych chęci.

Co jeść, żeby schudnąć szybko w tydzień, dwa tygodnie lub miesiąc?

Co zatem jeść i jak jeść, żeby schudnąć w jak najszybszym czasie? Nie musimy mieć wcale rozpisanego menu diety odchudzającej na każdy dzień tygodnia, aby schudnąć - wystarczy, że będziemy znali kilka podstawowych zasad zdrowego odżywiania, które pozwolą nam przyspieszyć metabolizm i spalanie tłuszczów. Oczywiście niezbędne będzie spożywanie jak największej ilości świeżych warzyw i owoców, które są źródłem wielu witamin i składników mineralnych, jak również chudego mięsa, ryb czy orzechów. W zastępstwie soli należy częściej dodawać do dań świeże przyprawy i zioła. Bardzo ważne jest także picie dużych ilości wody. Do naszej diety warto przede wszystkim włączyć kilka produktów o skutecznych właściwościach odchudzających: grejpfruty, jogurty greckie, komosę ryżową, imbir, cynamon, ocet jabłkowy, zielone i czerwone warzywa, jaja i pełnoziarniste produkty. Warto uświadomić sobie, że dobrze zbilansowana dieta nie tylko wysmukli nasze ciało, ale zadziała też dobrze na skórę - diety oczyszczające skórę cieszą się niemal taką samą popularnością, jak te odchudzające.

Czego nie jeść, żeby schudnąć? Zdecydowanie dłuższa jest lista produktów, których nie należy spożywać, gdy zależy nam na tym, by dieta odchudzająca przyniosła oczekiwane efekty. Oczywiście nie należy w tym czasie spożywać przede wszystkim produktów wysokoprzetworzonych - to znaczy słodyczy, słonych przekąsek czy pożywienia typu fast food. Należy też stanowczo ograniczyć spożycie tłuszczów - jeśli już jednak musimy je użyć do przygotowanego dnia, wybierzmy te “dobre” tłuszcze, np. w postaci oliwy z oliwek czy oleju kokosowego. Przy dietach jedno- lub dwutygodniowych należy bardzo mocno przestrzegać wszelkich zaleceń diety - jeśli jednak staramy się zdrowo odżywiać na co dzień, nic nie stoi na przeszkodzie, by raz na jakiś czas pozwolić sobie na spożycie jednego z zakazanych produktów.

Pamiętajmy jednak o tym, że dieta powinna być przede wszystkim odpowiednio dostosowana do indywidualnych potrzeb odchudzającego. Nie wszystkie produkty są tak samo szkodliwe lub korzystne dla każdego człowieka, dlatego listę tego, co możemy, spożywać, a czego nie, najlepiej stworzyć wspólnie z dietetykiem lub trenerem personalnym. Nie zapominajmy też o aktywności fizycznej podczas odchudzania - to bardzo ważne, by umiejętnie łączyć ze sobą te dwie rzeczy.


Najczęściej czytane

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

go to top