POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Wysiłek fizyczny i odpoczynek w jednym, czyli jak pilates działa na nasz organizm?

Pobudka. Potem szybki prysznic, kawa, śniadanie w biegu. Godzina w samochodzie, autobusie lub pociągu - zwykle w pozycji siedzącej. Osiem godzin za biurkiem. Potem powrót i czas spędzony przed komputerem lub telewizorem. Kolacja. Prysznic. Sen. Tak wygląda dzień większości z nas. Zwykle ponad połowę doby spędzamy, siedząc. Chociaż wydaje się, że to bardzo wygodna pozycja, nie wpływa ona dobrze na nasz kręgosłup. A brak aktywności fizycznej - na ogólną kondycję. Dlatego coraz częściej cierpimy z powodu bólu pleców - to prawdziwa plaga współczesnego świata. Wiemy, że powinniśmy ćwiczyć, ale zacząć jest trudno - przyzwyczajeni do siedzącego trybu życia, nie wyobrażamy sobie teraz intensywnych treningów minimum trzy razy w tygodniu. Na szczęście jest na to rada! Na pewno słyszeliście o pilatesie - ćwiczeniach, które pozwolą Wam wzmocnić mięśnie, zmniejszyć bóle pleców i zrelaksować się po stresującym dniu w pracy.

Pilates - ćwiczenia na kręgosłup i nie tylko

Czym właściwie jest ta technika? Została ona opracowana przez Niemca - Josepha Pilatesa - jako sposób na powrót do formy dla tancerzy i sportowców po doznanej kontuzji. Ćwiczenia szybko zyskały na popularności - dzisiaj pilates uprawiają wszyscy, niezależnie od wieku, kondycji czy zawodu. Jednak ci, którzy oczekują efektów terapeutycznych, powinny ćwiczyć pod okiem fizjoterapeuty. Pozostali mogą wybrać się na zajęcia albo ćwiczyć w domu z pomocą dostępnych na rynku płyt i książek. Zaleca się jednak, aby każda osoba, zaczynająca swoją przygodę z pilatesem wybrała się chociaż na kilka lekcji, aby przyswoić sobie podstawy.
Jakie korzyści niesie ze sobą ta forma aktywności?:

  • odpręża - zarówno fizycznie, jak i psychicznie. To doskonały sposób na pozbycie się napięć.
  • wysmukla ciało - dzięki uruchamianiu wszystkich mięśni, również tych głębokich, nasza sylwetka nabiera zgrabniejszych kształtów.
  • wzmacnia mięśnie - poprawia się nasz siła i sprawność, pilates proponuje m.in. doskonałe ćwiczenia na brzuch, a zwłaszcza jego dolną część, zwykle kłopotliwą dla pań.
  • technika ta pozwala również zapobiegać bólom pleców, a nawet zmniejszać już występujące.
  • poprawia odporność i wytrzymałość
  • wykształca umiejętność prawidłowego oddechu.


Zajęcia doskonale wpłyną na Wasze samopoczucie, ale też na wygląd. Coraz zgrabniejsze i bardziej sprężyste ruchy odejmą Wam lat. Aby dopełnić ten efekt, możecie też zacząć używać relaksujących i regenerujących kosmetyków, jak Vichy Aqua Thermal - SPA dla skóry na noc, które odpowiednio nawilży ją od zewnątrz. Wasza skóra też zasługuje na odrobinę przyjemności i odprężenia!

Pilates dla początkujących - co warto wiedzieć

Nawet, jeżeli docelowo macie zamiar ćwiczyć samodzielnie w domu, warto zacząć naukę z instruktorem. Pilates polega bowiem na wykonywaniu bardzo dokładnych ruchów i uruchamianiu mięśni, których zwykle nie używamy - trzeba to zatem wypracować. Dobry trener nie tylko pokaże nam, jak ćwiczyć, ale też skoryguje nasze błędy. Co należy wiedzieć przed pierwszymi zajęciami?:

  • weź ze sobą wygodne, ale dopasowane ubranie - instruktor powinien dobrze widzieć ustawienie Twojego ciała, aby móc je w razie potrzeby poprawić,
  • ćwiczenia wykonuje się bez butów - boso lub w skarpetkach,
  • zabierz ze sobą ręcznik - chociaż raczej nie spocisz się na zajęciach, powinnaś go położyć na dostępnej w klubie macie ze względów higienicznych.

Pilates - efekty

Pilates nie tylko pomoże w dolegliwościach bólowych i ogólnej poprawie kondycji. Dzięki niemu będziemy bardziej zrelaksowani i przez to spokojniejsi. To m.in. przez zmniejszenie napięcia mięśni - nie spinamy się już nieświadomie, np. w stresujących sytuacjach, możemy to kontrolować - ale też naukę prawidłowego oddechu. Wyczulona na napięcia mięśniowe możesz pamiętać o zbytnim nie marszczeniu czoła, dzięki czemu uchronisz się przed zmarszczkami. Choć zajęcia z boku wyglądają na łatwe, przez pierwsze tygodnie mogą Wam dokuczać zakwasy. Sama technika polega bowiem na rozciąganiu, odpowiednim napinaniu i rozluźnianiu mięśni - jeżeli zrobicie to prawidłowo, z pilatesu wyjdziecie odprężone, a z każdymi kolejnymi zajęciami - coraz zgrabniejsze i bardziej pewne siebie. Czas pożegnać stres i przemęczenie!

Rekomendowane produkty

Najczęściej czytane

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

go to top