OK

OK Cancel

Thank you

Close

Co jeść, aby wzmocnić włosy? Kilka sprawdzonych rad!

  • favoris

Coraz więcej kobiet świadomych jest tego, jak zdrowe odżywianie oraz dieta wpływają na funkcjonowanie organizmu. Dlatego dziś, walcząc o mocne i zdrowe włosy, zadajemy sobie pytanie - co jeść na wzmocnienie włosów. Codzienne suszenie, prostowanie, układanie włosów, a także źle dobrana dieta, mogą znacznie je osłabić. Zniszczone włosy wyglądają nieatrakcyjnie, dlatego też większość pań walczy o zdrowo wyglądające, mocne włosy. Badania wykazują, że sama walka od zewnątrz to za mało. Zadajmy sobie pytanie, jaka jest i co powinna zawierać dieta na mocne włosy? Sprawdź, co jeść, aby wzmocnić włosy.

Co jeść, aby wzmocnić włosy - witaminy

W walce o mocne włosy witaminy odgrywają kluczową rolę. Ich niedobór może zaburzyć cykl życia włosa. Oto główne witaminy, na które należy zwrócić szczególną uwagę:

Witamina A - odpowiedzialna jest za pobudzenie mieszków włosowych do wzrostu. Brak witaminy A objawia się suchymi, łamliwymi włosami, które stają się podatne na rozdwajanie. Często niedobór prowadzi także do zaburzeń funkcjonowanie skóry głowy.
Produkty bogate w witaminę A to między innymi: jarmuż, kapusta, marchewka, natka pietruszki, oleje zawarte w rybach, pomidory, pomarańcze, szpinak, wątróbka.

Witamina C - jest bardzo istotna w procesie syntezy kolagenu. Witamina C poprawia ukrwienie w skórze głowy, oraz chroni przed szkodliwym działaniem środowiska. Jest potrzebna do odpowiedniego funkcjonowania cebulek włosów.
Witaminę C odnajdziesz w: kiwi, papryce, natce pietruszki, szpinaku, cytrusach.
Witamina E - przyczynia się do przyspieszenia procesu wzrostu włosów. Jest silnym przeciwutleniaczem, przez co włosy są lepiej nawilżone.
Witaminę E zawierają: jaja, masło, orzechy, oleje np. z dyni lub słonecznika, ziarna.

Witaminy z grupy B - tiamina, ryboflawina i pirydoksyna biorą udział w procesach metabolicznych, które mają miejsce w skórze głowy, włosach, a także paznokciach. Uczestniczą w produkcji aminokwasów, które są budulcem włosów. Witaminy te odnajdziesz między innymi w: burakach, botwince, szpinaku, pietruszce, jarmużu, marchwi.

Co jeść aby wzmocnić włosy - mikroelementy

Poza witaminami, istotną rolę odgrywają także mikroelementy.  Do najważniejszych należą:

Cynk - jego brak wywołuje hiperkeratozę skóry, co w konsekwencji prowadzi do wypadania włosów. Cynk odnajdziesz w kiełkach pszenicy, ziarnach sezamu, nasionach dyni, orzechach, wołowinie, gorzkiej czekoladzie.
Żelazo - brak żelaza prowadzi do anemii, której objawem jest m.in wypadanie włosów. Żelazo zawarte jest w podrobach, gotowanej fasoli, kakao, burakach, szpinaku, kaszy jaglanej.
Miedź - brak miedzi powoduje zmiany w strukturze łodygi włosa. Znajdziesz ją w: kakao, orzechach, wątróbce wieprzowej, płatkach owsianych, natce pietruszki.

Pamiętaj, wiedza o tym, co jeść, aby wzmocnić włosy jest bardzo ważna, ale równie ważne jest by wiedzieć, czego unikać. Zdecydowanie negatywnie na kondycję włosów wpływa palenie papierosów.

Co jeszcze na mocne i zdrowe włosy?

Oczywiście poza walką od wewnątrz, staraj się dbać o włosy od zewnątrz. W tym celu dobierz odpowiednią odżywkę, przeznaczoną do włosów wypadających. Sięgnij również po szampon poprawiający kondycję włosów. Specjaliści z Vichy, pytani o radę, polecają szampon przywracający gęstość włosom - Dercos Neogenic.

Najczęściej czytane

Brak witamin a wypadanie włosów – sprawdź, jak je wzmocnić!

Pielęgnacja włosów

Brak witamin a wypadanie włosów – sprawdź, jak je wzmocnić!

Jaki ma związek brak witamin a wypadanie włosów? Znaczący! Witaminy i minerały są niezbędne, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował, w tym także, aby nasze włosy wyglądały zdrowo, były gładkie i lśniące. Dowiedz się brak, jakich witamin powoduje wypadanie włosów i jak w związku z tym powinieneś zmienić swoją codzienną dietę!

Przeczytaj artykuł

Łupież u dziecka - czy można stosować szampony dla dorosłych?

Pielęgnacja włosów

Łupież u dziecka - czy można stosować szampony dla dorosłych?

Łupież to bardzo często występujące schorzenie skóry głowy, które wywołane jest działaniem grzyba drożdżopodobnego Pityrosoporum ovale żywiącego się wydzielającym przez ludzką skórę sebum. Z sypiącymi się z głowy białymi płatami zrogowaciałego naskórka zmaga się co trzeci dorosły, jednak ta przypadłość niestety nie omija najmłodszych. Łupież u dzieci to częsty problem, z którym dorośli muszą sobie poradzić!

Przeczytaj artykuł

go to top