getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = PL Test : 'PL/'

OK

OKCancel

Thank you

Close
mediacachable:1

Objawy stresu — jak je zamaskować?

Objawy stresu — jak je zamaskować?
  • favoris

Nawet osoby z najbardziej pozytywnym nastawieniem do życia nie są w stanie całkowicie wyeliminować ze swojej codzienności sytuacji stresowych. Życie w biegu, zbyt mała ilość snu czy brak czasu na relaks w ciągu dnia sprawiają, że zaczynamy odczuwać objawy stresu. Dowiedz się, co dokładnie jest ich przyczyną i poznaj skuteczne metody na pozbycie się lub zamaskowanie tego problemu!

Przyczyny stresu

Stres jest nierozerwalnie związany z życiem każdego człowieka, jednak niektórzy są bardziej narażeni na jego odczuwanie, a inni mniej. Dlatego ciężko podać dokładne przyczyny stresu, ponieważ to, co dla jednych okaże się sytuacją drażliwą, dla innych będzie stanowić łatwą do pokonania przeszkodę. Niemniej jednak w dzisiejszych czasach znacznie łatwiej dochodzi do sytuacji stresowych niż kiedyś. Szybkie tempo życia charakterystyczne szczególnie dla dużych miast sprawia, że często nie mamy czasu na relaks czy odpowiednią ilość snu, co znacząco wpływa na jakość życia. Objawy stresu są również wynikiem pogoni za karierą i poświęcaniu się pracy kosztem drowia.

Niepożądane objawy stresu

Objawy stresu można podzielić na te długotrwałe oraz te, które towarzyszą intensywnemu stresowi i znikają wraz z nim. Do drugiej grupy przyporządkować można spocone dłonie, przyspieszone bicie serca, przyspieszony oddech oraz gęsią skórkę. Często dzieje się tak, gdy odczuwamy tremę przed ważnym wystąpieniem. Dla jednych będzie to stres motywujący, innych sparaliżuje. Jednak plusem jest to, że te objawy stresu znikają tak samo szybko, jak się pojawiają. Gorzej jest z tymi skutkami, które wywołane są poprzez odczuwanie przewlekłego stresu.

Objawy długotrwałego stresu

Długotrwałe odczuwanie stresu może znacząco odbić się na zdrowiu. Do jego objawów zaliczyć można:

  • choroby serca
  • wrzody żołądka
  • nadciśnienie
  • bóle głowy
  • bóle kręgosłupa
  • bezsenność
  • nadpotliwość
  • kołatanie serca
  • wzrost napięcia mięśniowego
  • tiki nerwowe
  • zaburzenia hormonalne
  • zaburzenie równowagi emocjonalnej
  • problemy z koncentracją
  • drżenie rąk
  • wypadanie włosów
  • łysienie
  • cukrzyca
  • trądzik i inne problemy skórne
Źycie w pernamentnym stresie może doprowadzić do różnego rodzaju schorzeń, które mogą stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia człowieka. Długotrwały stres przyczyna się także do tycia i  powstawania zmarszczek.

Przewlekły stres — jak z nim walczyć?

Najlepszym sposobem na walkę ze stresem jest zdystansowanie się od problemu, który go wywołuje. Jednak nie zawsze jesteśmy w stanie jednoznacznie określić przyczynę stresu, zwłaszcza wtedy gdy na jego odczuwanie składa się kilka pomniejszych spraw, które skumulowane wywołują niepożądane objawy stresu. Na szczęście jednak jest kilka metod, dzięki którym uda się wyeliminować lub zamaskować objawy stresu.

1. Znajdź czas na relaks.
Bardzo istotne jest to, żeby w codziennym biegu znaleźć chwilę na odpoczynek i odprężenie. Może to być ciepła kąpiel, czas poświęcony na lekturę, trening jogi czy zabiegi pielęgnacyjne skórę twarzy i ciała. Nie można również zapomnieć o odpowiedniej ilości snu, ponieważ jego brak znacząco odbije się na naszym zdrowiu.

2. Skuteczny dezodorant
Jeśli jednym z objawów intensywnego stresu jest nadmierne pocenie się, należy mu przeciwdziałać, używając odpowiedniego dezodorantu. Antyperspirant Vichy Stress Resist to skuteczne rozwiązanie dla osób zmagających się z nadmiernym poceniem, które często wywoływane jest w wyniku długotrwałego stresu. Jego działanie można odczuć nawet do 72 godzin po aplikacji.

3. Wypij ziółka
Od wieków znane i cenione są działania ziół na uspokojenie, dlatego również i dzisiaj w sytuacji stresowej warto wypić np. melisę, dziurawiec czy passiflorę, które mają naturalne działanie uspokajające.

Rekomendowane produkty

  • Dezodorant Intensywna kuracja przeciw poceniu się- Stress Resist VICHY
  • Najczęściej czytane

    Kolagen naturalny czy kolagen nienaturalny?

    Life Style

    Kolagen naturalny czy kolagen nienaturalny?

    Kolagen naturalny w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularny. Głośno o nim w prasie, a na forach internetowych od zachwytów i sprzeciwów aż wrze. Czym jest właściwie ten osławiony kolagen naturalny i jakie jest jego rzeczywiste zastosowanie?

    Przeczytaj artykuł

    Dieta koktajlowa - to łatwe i skuteczne!

    Life Style

    Dieta koktajlowa - to łatwe i skuteczne!

    Dieta koktajlowa jest zdecydowanym potwierdzeniem tego, że dieta odchudzająca nie musi być nudna, męcząca i całkowicie pozbawiona smaku. Na czym polega dieta koktajlowa i ile można na niej schudnąć? Podpowiadamy, kiedy w szczególności warto się na nią zdecydować!

    Przeczytaj artykuł

    Czym jest ekstrakt?

    Life Style

    Czym jest ekstrakt?

    Ekstrakt, czyli inaczej wyciąg, powstaje w efekcie procesu ekstrakcji polegającego na wyodrębnieniu danego składnika bądź mieszaniny za pomocą dyfuzji. Ekstrakty mogą pochodzić z różnych źródeł. Wyodrębnia się ekstrakty roślinne, ziołowe, owocowe, warzywne, a nawet drożdżowe. Zastosowanie wyciągów jest bardzo szerokie. Proces ekstrakcji wykorzystuje wiele gałęzi przemysłu: medyczną, farmaceutyczną, kosmetyczną, spożywczą, itp.

    Przeczytaj artykuł

    Czy można przedawkować magnez?

    Life Style

    Czy można przedawkować magnez?

    Magnez jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Czy można przedawkować coś, co ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie? Dowiedz się więcej o hipermagnezemii, czyli o przedawkowaniu magnezu!

    Przeczytaj artykuł

    go to top