getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = PL Test : 'PL/'

OK

OKCancel

Thank you

Close
mediacachable:1

Brak witamin a wypadanie włosów - sprawdź jak wzmocnić swój organizm!

Brak witamin a wypadanie włosów - sprawdź jak wzmocnić swój organizm!
  • favoris

Jaki ma związek brak witamin a wypadanie włosów? Znaczący! Witaminy i minerały są niezbędne, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował, w tym także, aby nasze włosy wyglądały zdrowo, były gładkie i lśniące. Dowiedz się brak, jakich witamin powoduje wypadanie włosów i jak w związku z tym powinieneś zmienić swoją codzienną dietę!

Brak witamin a wypadanie włosów - co należy uzupełnić?

Niedożywienie, czyli braki witamin i minerałów w codziennej diecie bardzo często są przyczyną wypadania włosów. Nawet najlepsza kuracja Dercos stymulująca porost włosów nie spełni swej funkcji, jeśli w organizmie będzie brakowało tych cennych składników. Dlatego też wszyscy, którzy zmagają się z przerzedzającymi się włosami, niech najpierw wezmą pod lupę swoje codzienne menu - może okazać się, że jest w nim na przykład zbyt mało owoców i warzyw.

Brak jakiej witaminy powoduje wypadanie włosów?

Bardzo często przyczyną nadmiernego wypadania włosów jest niedobór cynku i żelaza. Jednak nie tylko te pierwiastki są odpowiedzialne za problem łysienia. Wypadanie włosów może być spowodowane również niedoborem białek oraz aminokwasów, co bezpośrednio przekłada się na niewystarczającą ilość witaminy A w organizmie. Nie można również zapominać, że niejednokrotnie coraz częściej musimy czyścić szczotkę, wówczas gdy jesteśmy poddani silnym emocjom lub przewlekłemu stresowi. Oprócz tego bardzo wyraźna jest korelacja między brakiem magnezu w organizmie a wypadaniem włosów. Jak się okazuje zastosowanie suplementacji z magnezem bywa wystarczającym sposobem na przywrócenie gęstej czupryny.

Jak stworzyć właściwą dietę dla zdrowych włosów?

Dobrze zbilansowana dieta stworzona z myślą o temacie „Brak witamin a wypadanie włosów” powinna być wzbogacona między innymi o:

* CYNK - jest bardzo ważnym pierwiastkiem, który w znacznym stopniu decyduje o zdrowych włosach. Cynk, kontrolując metabolizm aminokwasów, wpływa na tworzenie się keratyny - białka będącego naturalnym budulcem włosa - jego niedobór oznacza łamliwe paznokcie, połamane końcówki. NAJLEPSZE ŹRÓDŁO CYNKU: mięczaki, wątróbka wołowa, cebula, zielony groszek.
* WITAMINĘ B5 - trychologowie uważają, że jest ona niezbędna do pobudzania keratynocytów - komórek budujących łodygę włosa - do szybszego wytwarzania keratyny. Ponadto jest odpowiedzialna za nawilżanie włosów i nadawanie im sprężystości. NAJLEPSZE ŹRÓDŁO WIT. B5: wątróbka, mleko, żółtka jaj, miód.
* BIOTYNĘ (wit. H) - czyli koenzym stymulujący komórkowe procesy energetyczne włosów oraz zapewniająca wiązania siarkowe w korzeniu włosa. NAJLEPSZE ŹRÓDŁO BIOTYNY: żółtka jaj, drożdże, mleko, wątróbka.
* KWAS FOLIOWY (wit. B9) - chociaż zalecany jest głównie kobietom w ciąży, bardzo duże znaczenie odgrywa w diecie na niedobór witamin a wypadanie włosów. Jako że kwas foliowy odpowiada za pobudzenie komórek macierzy włosa do wzrostu, pośrednio przyczynia się do powstawania nowych, zdrowych pasem. NAJLEPSZE ŹRÓDŁO KWASU FOLIOWEGO: szpinak, sałata, banany, wątróbka, drób.


Oprócz wyżej wymienionych w diecie uwzględniającej brak witamin a wypadanie włosów nie można pominąć tak zwanych “witamin młodości”, czyli witaminy A, C i E, które mają ogromne znaczenie nie tylko dla dobrej kondycji włosów, ale także skóry oraz paznokci:

WITAMINA A- mimo tego, że jej niedobór nie wiąże się bezpośrednio łysienia, pośrednio z pewnością może nasilać ten problem. Witamina A jest bowiem ważnym przeciwutleniaczem, który odpowiada nie tylko za ograniczanie wolnych rodników, ale także za prawidłowe funkcjonowanie gruczołów łojowych, wytwarzających nawilżające skórę głowy sebum. NAJLEPSZE ŹRÓDŁO WIT. A: mleko, masło, wątróbka, tłuste ryby, tran.
WITAMINA C - wykazuje nie tylko działanie przeciwutleniające, ale ponadto zapewnia szczelność naczyń krwionośnych, co oznacza, że substancje odżywcze i mikroelementy lepiej są wchłaniane przez skórę głowy oraz cebulki włosa. Znaczący jest również fakt, iż wit. C wpływa na produkcję kolagenu, również będącego naturalnym budulcem włosa. NAJLEPSZE ŹRÓDŁO WIT.C: natka pietruszki, papryka czerwona, porzeczki, maliny, truskawki, kiszona kapusta i oczywiście cytrusy.
WITAMINA E - również jest świetnym antyoksydantem (przeciwutleniaczem). Dodatkowo działa na włosy nawilżająco i uelastyczniająco. Jej niedobór bardzo często wiąże się z łamliwymi końcówkami i przesuszonymi łodygami włosów. NAJLEPSZE ŹRÓDŁO WIT. E: oleje roślinne, margaryny, kapusta biała, papryka zielona i czerwona, natka pietruszki.

Zatem jaki jest związek między brakiem witamin a wypadaniem włosów? Kondycja naszych włosów bardzo mocno wiąże się z tym, co jemy. Zbyt szybki tryb życia oraz reżimowe diety-cud to najprostszy sposób, aby pozbyć się cennych witamin i mikroelementów. Brak, której witaminy powoduje wypadanie włosów? Bardzo wielu! Dlatego też, aby wzmocnić swój organizm i zadbać o bujną czuprynę, należy na nowo zbilansować codzienne posiłki, wprowadzając do nich wiele warzyw, owoców i pełnowartościowych produktów.

Rekomendowane produkty

  • KURACJA STYMULUJĄCA WZROST NOWYCH WŁOSÓW VICHY DERCOS NEOGENIC
  • Najczęściej czytane

    Czarnuszka na włosy - naturalne sposoby pielęgnacji włosów

    Pielęgnacja włosów

    Czarnuszka na włosy - naturalne sposoby pielęgnacji włosów

    Czarnuszka, zwana także czarnym kminem lub kminem rzymskim, posiada niesamowite właściwości zdrowotne. Wydawać się może, że czarnuszka jest lekiem na wszelkie problemy. Ma działanie antybakteryjne, wspomaga leczenie cukrzycy, niszczy pasożyty, a nawet wspiera walkę z nowotworami. Dodatkowo, czarnuszka wpływa na poprawę kondycji włosów. Jeżeli masz suche włosy, zastanawiasz się jakie odżywianie włosów realnie wpłynie na poprawę Twojego wyglądu, zobacz jak wpływ ma czarnuszka na włosy!

    Przeczytaj artykuł

    go to top