OK

OK Cancel

Thank you

Close

Menopauza: co dzieje się z poziomem wapnia po 50 roku życia

  • favoris

Poziom wapnia w naturalny sposób zaczyna spadać wraz z wiekiem. Istnieją jednak sposoby na jego zachowanie lub podanie wapnia do organizmu. Przygotuj długopis, kartkę papieru i rób notatki.

Menopauza: co dzieje się z poziomem wapnia po 50 roku życia

Niedobór wapnia ma bardzo silny wpływ na ogólny stan zdrowia. Może sprzyjać uczuciu nadmiernego stresu oraz spadkom energii. Na szczęście jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby podnieść poziom wapnia. Przekonaj się, jaki będzie tego efekt. 

Niedobór witaminy D to główna przyczyna obniżenia poziomu wapnia podczas menopauzy

Te dwa składniki są ze sobą silnie powiązane w Twoim organizmie. Niedobór witaminy D sprzyja gorszemu wchłanianiu wapnia w organizmie, głównie w kościach, co pociąga za sobą ryzyko złamań. Ma to też niekorzystny wpływ na stan skóry. Wapń jest małym jonem i niezastąpionym przekaźnikiem dla komórek skóry, odgrywającym rolę w prawidłowym przekazaniu sygnału pomiędzy komórkami skóry, dzięki czemu mogą one prawidłowo funkcjonować. Ta nierównowaga wapniowa w powierzchniowej warstwie skóry modyfikuje poziom jej pH, który wraz z wiekiem wzrasta z 5 do 6.

Skutki braku witaminy D mogą więc odbijać się na skórze. Może stać się bardziej wrażliwa i zwłaszcza w okresie menopauzy mogą częściej pojawiać się na Twojej skórze wysypki i podrażnienia. Jeśli na Twojej skórze już wcześniej pojawiła się egzema lub trądzik różowaty, mogą się nasilić w trakcie menopauzy.

Połowa kobiet po menopauzie przyjmuje suplementy, które wyrównują poziom wapnia. Wiele zapomina jednak o witaminie D, która także jest w tym okresie niezwykle potrzebna. Warto więc sprawdzić jej poziom i jeśli okaże się, że masz jej niedobór, należy szybko go zniwelować!

Wzrost pH, który pojawia się z wiekiem, to kolejny objaw widoczny na powierzchni skóry. W dodatku zaburza funkcję bariery ochronnej, przez co jest ona bardziej wrażliwa, podatna na alergie, infekcje i gorzej się goi.

O czym należy pamiętać podczas menopauzy:

● Wapń w organizmie jest niezwykle ważny. Do jego spadku może dochodzić u kobiet po 50 roku życia. Powoduje go wtedy często niedobór witaminy D, który uniemożliwia prawidłowe wchłanianie wapnia przez organizm.

● Niedobór witaminy D i spadek wapnia z pewnością wywoła kolejne problemy, dlatego lepiej jest zacząć uzupełniać niedobór wapnia + witaminy D tak szybko, jak to możliwe.

Najczęściej czytane

Dieta podczas menopauzy - jakiej żywności unikać?

CIAŁO I DIETA

Dieta podczas menopauzy - jakiej żywności unikać?

Dieta w okresie menopauzy jest tak naprawdę podobna do tej, której powinnaś przestrzegać całe życie! Chodzi tu o niespożywanie zbyt dużej ilości cukru, soli i tłustych potraw. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz ich całkowicie wyeliminować z jadłospisu, wystarczy, że odpowiednio dobierzesz dietę do swoich potrzeb.

Przeczytaj artykuł

go to top