OK

OK Cancel

Thank you

Close

Segment : ART_SEG_HUB_NEOVADIOL_4

Co się dzieje z witaminą E podczas menopauzy?

  • favoris

Twój organizm bardzo się zmienia podczas menopauzy! Jednak nie wszystkie zmiany są dla Ciebie korzystne. W tym okresie spada na przykład poziom witaminy E. Właściwości tej witaminy są nieocenione dla całego organizmu.

Co się dzieje z witaminą E podczas menopauzy?

Nie martw się, jak zawsze, mamy dla Ciebie niejedno rozwiązanie tego problemu.

Podobnie jak większość witamin w organizmie, w okresie menopauzy witamina E ma problem z utrzymaniem się, a jej poziom szybko spada. Dobra wiadomość jest taka, że wiele produktów zawiera odpowiednio wysokie stężenie witaminy E, dlatego nie musisz już się tym martwić.

Witamina E – na co może korzystnie wpłynąć po menopauzie

Witamina E ma uznane właściwości przeciwutleniające, ale z wiekiem jej poziom we krwi i skórze ulega zmniejszeniu. Przyjmowanie witaminy E wykazało korzystne działanie na organizm po menopauzie: pomaga w odbudowie kości w przypadku osteoporozy; przeciwdziała chorobom sercowo-naczyniowym (dzięki dodatniemu profilowi lipidowemu, niskiemu poziomowi cholesterolu, czynnikom krzepnięcia krwi)(1). W ostatnim czasie wchodzi również w skład czopków stosowanych na suchość pochwy. Witaminę E dość powszechnie zaleca się kobietom po menopauzie, także do stosowania miejscowego. Znajdziesz ją w składzie na przykład przeciwstarzeniowych serum lub kremów.

Witamina E – występowanie

Sprawdź, w jakich produktach możesz ją naturalnie znaleźć:

• olej z kiełków pszenicy,
• nasiona słonecznika,
• migdały,
• olej z orzechów laskowych,
• orzeszki ziemne,
• awokado,
• czerwona papryka słodka,
• mango,
• owoc kiwi.

Co należy zapamiętać

• Poziom witaminy E, podobnie jak wielu innych witamin w organizmie, ulega spadkowi podczas menopauzy.

• Witamina E – występowanie: można znaleźć ją w różnych naturalnych produktach, takich jak migdały, orzeszki ziemne lub mango. Jest też składnikiem wielu preparatów, które powinny stosować kobiety w okresie menopauzy. To powszechny składnik serum przeciwstarzeniowych i kremów.


ŹRÓDŁA:

1. Comparison of the antioxidant effects of equine estrogens, red wine components, vitamin E, and probucol on low-density lipoprotein oxidation in postmenopausal women.
Bhavnani BR, Cecutti A, Gerulath A, Woolever AC, Berco M.
Menopause. 2018 Nov;25(11):1214-1223

Najczęściej czytane

Dieta podczas menopauzy - jakiej żywności unikać?

CIAŁO I DIETA

Dieta podczas menopauzy - jakiej żywności unikać?

Dieta w okresie menopauzy jest tak naprawdę podobna do tej, której powinnaś przestrzegać całe życie! Chodzi tu o niespożywanie zbyt dużej ilości cukru, soli i tłustych potraw. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz ich całkowicie wyeliminować z jadłospisu, wystarczy, że odpowiednio dobierzesz dietę do swoich potrzeb.

Przeczytaj artykuł

go to top