POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Skin life blog

Nawilżenie

Wszystkie nasze porady, aby poprawić jakość skóry

Ekspert

Pascale MoraPascale Mora Konsultant naukowy Vichy

Zanieczyszczenia, stres, niezrównoważona dieta, palenie papierosów - wszystkie te czynniki powodują tzw. starzenie behawioralne. Ale czasem nie da się ich uniknąć w codziennym życiu. Dowiedz się, w jaki sposób negatywne czynniki zewnętrzne wpływają na Twoją skórę. I jak im zapobiegać.

1. Czy zanieczyszczenia zachodzą Ci za skórę?

Zanieczyszczenia mogą zmatowić skórę i pogorszyć stan skóry powodując na przykład niedoskonałości. Jak temu zapobiegać? Skórę tłustą i mieszaną oczyszczamy wodą. Wrażliwą, odwodnioną skórę oczyszczamy płynem micelarnym. Do pielęgnacji wybieramy preparaty z substancjami czynnymi lub o konsystencjach, które tworzą na skórze warstwę ochronną, aby nie pozwolić na przywieranie zanieczyszczeń do skóry.

MENU: Zielona herbata, olej z pestek winogron, kapusta, czerwona papryka, truskawki, kiwi, kiełki pszenicy, orzechy włoskie, orzechy laskowe, itp., które pomogą Twojemu organizmowi walczyć od środka z negatywnymi skutkami życia w zanieczyszczonym otoczeniu.

2. Czy Twoja skóra narażona jest na klimatyzację lub ogrzewanie? Uważaj na odwodnienie.

Klimatyzacja i ogrzewanie wysuszają skórę. To fakt. Jak temu zapobiegać? Podczas codziennych zabiegów pielęgnacyjnych nie należy spłukiwać skóry zbyt mocno wodą. Warto również użyć bogatszej wersji swojego ulubionego kremu do pielęgnacji.

MENU: Jedz soczyste owoce i warzywa jak arbuz, ogórek i melon. Pij co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Istotne jest również jedzenie bogate w podstawowe kwasy tłuszczowe, takie jak rzepak i olej z orzechów włoskich, soja, ryby i orzechy (orzechy laskowe, orzechy włoskie, itp.), aby zapewnić optymalną ochronę i nawilżenie.

3. Chroń skórę przed słońcem.

Ekspozycja skóry na słońce powoduje niestety przebarwienia i drobne zmarszczki. Jak temu zapobiegać? Przede wszystkim chroń skórę** za pomocą kremu z filtrem przeciwsłonecznym o minimalnej ochronie SPF 30. Wybieraj kremy nawilżające, które odżywiają skórę, a jeśli widzisz taką potrzebę stosuj kremy przeciwmarszczkowe.

MENU: Jedzenie bogate w polifenole, takie jak zielona herbata, olej z pestek winogron i czerwone owoce, takie jak granat, jagody lub maliny.

4. Regularnie palisz papierosy? Twoja skóra jest prawdopodobnie szara i matowa...

Palenie prowadzi do matowienia cery i odwodnienia. Jak temu zapobiegać? Stosuj peelingi i nakładaj maseczkę raz lub dwa razy w tygodniu. Do swojej codziennej pielęgnacji wprowadź krem BB, który nadaje skórze natychmiastowy blask.

MENU: Wypijaj 1,5 litra wody dziennie. Wprowadź do swojej codziennej diety zieloną herbatę i olej z pestek winogron w celu zwalczania utleniania spowodowanego tytoniem.

5. Przestań podjadać niezdrową żywność!

Powoduje to błyszczenie skóry i powstawanie niedoskonałości. Jak temu zapobiegać? Stosuj peelingi i nakładaj na skórę oczyszczającą maseczkę, raz lub dwa razy w tygodniu. Dodatkowo do rutynowej pielęgnacji skóry dodaj zabiegi matujące, ze szczególnym uwzględnieniem strefy T.

MENU: Ogranicz tłuste lub słodkie przekąski, które zakłócają równowagę skóry. Uzupełnij dietę większą ilością owoców i warzyw bogatych w witaminy, błonnik i składniki mineralne, aby uzyskać nieskazitelną, jednolitą cerę.

6. Twoja twarz wykazuje oznaki zmęczenia: czas na szybki zastrzyk energii!

Zmęczenie powoduje cienie i worki pod oczami oraz matowienie cery. Jak temu zapobiegać? Stosuj preparaty rozświetlające skórę wokół oczu.

MENU: Jedzenie bogate w witaminę C (acerola, kapusta, czerwona papryka, truskawki, kiwi, itp.) i beta-karoten (mango, morele, marchew, itp.).

7. Pozbądź się stresu!

Stres powoduje odwodnienie i wyostrzenie rysów twarzy. Jak temu zapobiegać? Łatwo powiedzieć powinnaś o siebie... Zastanów się nad strategią kompensacyjną, która poprawi Twoje samopoczucie, taką jak uprawianie sportu: aktywność fizyczna eliminuje toksyny i wspomaga regenerację skóry. Staraj się znaleźć czas na relaks w ciągu dnia. Wystarczy kilka minut dobrej muzyki, może spacer albo spotkanie z przyjaciółkami?

MENU: Żywność o wysokiej zawartości wody (owoce i warzywa, produkty mleczne) i żywność przeciwdziałająca stresowi zawierająca magnez (zielone warzywa, pełnoziarniste produkty zbożowe, migdały, czekolada) lub potas obecny w owocach (banany), warzywa i niektóre produkty bogate w skrobię (ziemniaki).

Rozwiązania Vichy