POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = PL Test : 'PL/'

Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych informujemy, iż administratorem Pani/Pana dobrowolnie podanych danych osobowych jest L`Oreal Polska Sp. z o. o., z siedzibą w Warszawie (03-230), przy ul. Daniszewskiej 4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych oraz w celu wysyłki newslettera zawierającego informacje marketingowe administratora danych. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu oraz poprawiania swoich danych osobowych. Informujemy, iż poza podmiotami uprawnionymi na podstawie przepisów prawa, zebrane dane osobowe nie będą udostępniane.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowcy gromadzonych i przetwarzanych przez L`Oreal Polska Sp. z o. o., poprawiania ich oraz żądania ich usunięcia. Mogą Państwo skorzystać z tego prawa wysyłając e-mail pod adres [email protected]

Szczegóły zasad przetwarzania Państwa danych osobowych   znajdują się w  Regulaminie strony.

OK

OKCancel

Thank you

Close

Co jeść żeby mieć ładną skórę? Czyli dieta na ładną skórę!

Co jeść żeby mieć ładną skórę? Czyli dieta na ładną skórę!
  • favoris

Gładka skóra to nie tylko ogromny atut naszej urody, ale wręcz nasza wizytówka - natychmiast zdradza wiek i styl życia. Dlatego tak starannie dbamy o zachowanie jej w dobrej kondycji - regularnie złuszczamy, nawilżamy i odżywiamy ją odpowiednimi dla niej kosmetykami. Ale to nie zawsze wystarczy - stan skóry zależy również od naszego trybu życia, w tym od zdrowej i zbilansowanej diety. Jakie reguły prawidłowego odżywiania powinniśmy wziąć sobie do serca? Poznaj podstawowe zasady diety na ładną skórę!

Pielęgnacja skóry od wewnątrz - co jeść, by wyglądać młodo i promiennie?

Aby zachować młodo wyglądającą, świetlistą skórę, przede wszystkim warto zrezygnować z najbardziej szkodliwych dla niej produktów - słodyczy, fast-foodów, a także tych zawierających dużo soli - a przynajmniej je ograniczmy. To samo dotyczy używek - w szczególności alkoholu i papierosów, choć z kawą również nie powinniśmy przesadzać.
W zdrowym odżywianiu, które pomoże nam w walce o piękną skórę, bardzo ważne jest też wprowadzenie do swojego jadłospisu produktów zawierających ważne dla jej kondycji składniki, w tym:
* witaminę A - wspomoże regenerację skóry, wpływa bowiem na syntezę lipidów i białek, zapobiega przedwczesnemu starzeniu się tkanki - znajdziemy ją m.in. w rybach, wątróbce, produktach mlecznych, marchwi, szpinaku i morelach,
* witaminę C - doskonały antyoksydant, uszczelnia naczynia krwionośne, stymuluje produkcję kolagenu, dzięki czemu działa na skórę odmładzająco i ujędrniająco. Obecna jest przede wszystkim w brukselce, papryce, szpinaku, truskawkach, czarnej porzeczce, kiwi oraz cytrusach,
* witaminę E - nazywaną często „witaminą młodości”. Doskonale wymiata z tkanki wolne rodniki, pozwalając jej na dłużej zachować młody wygląd, a także zapobiegając poważnym chorobom, w tym nowotworom. Jej duża zawartość znajduje się w olejach (np. słonecznikowym czy z pestek winogron), orzechach, otrębach pszennych, papryce, morelach czy jabłkach,
witaminy z grupy B - zwłaszcza:
* B2 - przeciwutleniacz, poprawia funkcje odnowy skóry, zapobiega łojotokowi i poprawia działanie systemu immunologicznego - znajduje się m.in. w drożdżach, roślinach strączkowych, zielonych warzywach, produktach zbożowych i grzybach,
* B3 - wspomaga regenerację tkanki - bogate w nią są m.in. drób, kasza gryczana, drożdże, orzechy i rośliny strączkowe,
* B7 - poprawia kondycję nie tylko skóry, ale i włosów - występuje m.in. w orzechach, drożdżach, produktach pełnoziarnistych, marchwi i pomidorach,
* kwasy tłuszczowe - wpływają na budowę błon komórkowych skóry, utrzymując w ten sposób jej ciągłość - znajdują się głównie w olejach roślinnych i rybach,
wapń - wpływa na proces nawilżania skóry, dzięki uszczelnianiu jej warstwy hydrolipidowej - obecny jest np. w produktach mlecznych, kapuście i szpinaku,
magnez - łagodzi podrażnienia, łuszczenie czy swędzenie - występuje m.in. w zielonych warzywach, ziarnach zbóż, roślinach strączkowych czy kaszy gryczanej,
* potas - wspomaga nawilżenie tkanki i walkę z trądzikiem - bogate w niego są np. ziemniaki, morele, awokado, kiwi i pomidory,

* cynk - przeciwutleniacz, wspomaga odnowę skóry, poprawia jej napięcie i jędrność oraz wygładza zmarszczki. Znajdziemy go np. w owocach morza, dzikim ryżu, zielonym groszku, kapuście i produktach pszennych,
* żelazo - poprawia koloryt skóry, wymiata wolne rodniki i pomaga w leczeniu blizn. Bogatym jego źródłem jest przede wszystkim wątróbka, ale też ryby, kukurydza czy rośliny strączkowe i zielone warzywa.
W trosce o skórę możemy też co jakiś czas przeprowadzać dietę oczyszczającą. Jeżeli nie mamy na to czasu bądź ochoty, wprowadźmy przynajmniej nawyk picia wody z cytryną każdego ranka - wystarczy sok z połówki cytryny wycisnąć do szklanki przegotowanej wody - i gotowe! Taki eliksir wspomoże zachowanie właściwej równowagi kwasowo-zasadowej organizmu.
Nie zapominajmy też o drugiej stronie medalu - pielęgnacji od zewnątrz. W kosmetykach szukajmy tych samych składników, co w diecie na piękną skórę - znajdziemy je np. w kremie pod oczy Vichy Slow Age czy kuracji Vichy Slow Age do twarzy, wzbogaconych ekstraktem z Bifidusa i wodą termalną Vichy, w której skład wchodzi aż 15 cennych minerałów. Wprowadzając taką kompleksową pielęgnację, z pewnością już wkrótce zobaczysz jej efekty!

Rekomendowane produkty

  • 22590Krem pod oczy przeciwko oznakom starzenia523NewSLOW ÂGEFACE CAREKrem pod oczy

    Nowość

    Krem pod oczy przeciwko oznakom starzenia
  • Najczęściej czytane

    Kolagen naturalny czy kolagen nienaturalny?

    Life Style

    Kolagen naturalny czy kolagen nienaturalny?

    Kolagen naturalny w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularny. Głośno o nim w prasie, a na forach internetowych od zachwytów i sprzeciwów aż wrze. Czym jest właściwie ten osławiony kolagen naturalny i jakie jest jego rzeczywiste zastosowanie?

    Przeczytaj artykuł

    Dieta koktajlowa - to łatwe i skuteczne!

    Life Style

    Dieta koktajlowa - to łatwe i skuteczne!

    Dieta koktajlowa jest zdecydowanym potwierdzeniem tego, że dieta odchudzająca nie musi być nudna, męcząca i całkowicie pozbawiona smaku. Na czym polega dieta koktajlowa i ile można na niej schudnąć? Podpowiadamy, kiedy w szczególności warto się na nią zdecydować!

    Przeczytaj artykuł

    Czy można przedawkować magnez?

    Life Style

    Czy można przedawkować magnez?

    Magnez jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Czy można przedawkować coś, co ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie? Dowiedz się więcej o hipermagnezemii, czyli o przedawkowaniu magnezu!

    Przeczytaj artykuł

    Czym jest ekstrakt?

    Life Style

    Czym jest ekstrakt?

    Ekstrakt, czyli inaczej wyciąg, powstaje w efekcie procesu ekstrakcji polegającego na wyodrębnieniu danego składnika bądź mieszaniny za pomocą dyfuzji. Ekstrakty mogą pochodzić z różnych źródeł. Wyodrębnia się ekstrakty roślinne, ziołowe, owocowe, warzywne, a nawet drożdżowe. Zastosowanie wyciągów jest bardzo szerokie. Proces ekstrakcji wykorzystuje wiele gałęzi przemysłu: medyczną, farmaceutyczną, kosmetyczną, spożywczą, itp.

    Przeczytaj artykuł

    go to top