POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = PL Test : 'PL/'

Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych informujemy, iż administratorem Pani/Pana dobrowolnie podanych danych osobowych jest L`Oreal Polska Sp. z o. o., z siedzibą w Warszawie (03-230), przy ul. Daniszewskiej 4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych oraz w celu wysyłki newslettera zawierającego informacje marketingowe administratora danych. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu oraz poprawiania swoich danych osobowych. Informujemy, iż poza podmiotami uprawnionymi na podstawie przepisów prawa, zebrane dane osobowe nie będą udostępniane.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowcy gromadzonych i przetwarzanych przez L`Oreal Polska Sp. z o. o., poprawiania ich oraz żądania ich usunięcia. Mogą Państwo skorzystać z tego prawa wysyłając e-mail pod adres [email protected]

Szczegóły zasad przetwarzania Państwa danych osobowych   znajdują się w  Regulaminie strony.

OK

OKCancel

Thank you

Close

Co ma wpływ na nasz wiek metaboliczny?

Co ma wpływ na nasz wiek metaboliczny?
  • favoris

Starzenie się to naturalny proces - każdego z nas to czeka. Im więcej mamy lat, tym mniej sprawni jesteśmy, czujemy się gorzej… teoretycznie. A jak jest naprawdę? Nierzadko zdarza się przecież, że 50-latek jest bardziej energiczny niż nastolatek. Dlaczego tak jest? Różnią się oni bowiem nie tylko wiekiem metrykalnym, ale też… metabolicznym! Co to takiego?

Wiek metaboliczny - co to znaczy

Wiek metaboliczny określa po prostu stopień “zużycia” naszego organizmu. Dlatego dbający o zdrowie 60-latek może okazać się znacznie młodszy od źle odżywiającego się, spędzającego życie w pozycji siedzącej, otyłego 30-latka. Na obliczenie wieku metabolicznego składa się kilka parametrów:

  • procent tkanki tłuszczowej,
  • waga mięśni,
  • ilość wody w organizmie,
  • podstawowa przemiana materii - tzw. PPM, czyli minimalny poziom energii, jakiego potrzebuje nasze ciało w stanie spoczynku, by wszystkie układy pracowały w nim bez zarzutu.


Aby poznać swoje pomiary, udaj się np. do dobrego dietetyka, który przeprowadzi analizę składu ciała. Jeżeli Twój wiek metaboliczny będzie niższy lub równy metrykalnemu - gratulacje! Jeśli okaże się wyższy, powinna zapalić Ci się czerwona lampka. Możesz być też zaskoczony wynikiem pomiaru tkanki tłuszczowej - osoby szczupłe też czasem mają jej za dużo. To tzw. “otyłość ukryta”, o tyle groźna, że może zwiastować niebezpieczne otłuszczenie narządów wewnętrznych. Zadbaj więc o swoje zdrowie! Tylko jak się do tego zabrać?

Zdrowy tryb życia - dlaczego jest tak ważny?

Czasem proces starzenia się kojarzymy głównie ze zmianami w wyglądzie - siateczką zmarszczek, utratą jędrności skóry, kurze łapki pod oczami. A przecież to tylko część oznak - wcale nie najważniejszych. Największą i najbardziej dokuczliwą zmianą jest bowiem utrata wigoru i sprawności fizycznej. Czy można opóźnić ten proces? Tak, ale można też go przyspieszyć! Na pewno znasz młodych ludzi, którzy zaniedbali swoje zdrowie - fatalna dieta, zbyt krótki sen, zero sportu, czasem używki. Czy wyglądają zdrowo i mają energię do życia? No właśnie. Pocieszające jest to, że pewnie znasz też kogoś pełnego werwy, kto czasy liceum ma już dawno za sobą. Też tak chcesz? Nic dziwnego! E końcu ludzkość od zawsze szuka sposobu na wieczną młodość. Zatem jak prowadzić zdrowy tryb życia? Przede wszystkim zdrowa dieta:

  • źadnych fast foodów - zawierają one mnóstwo soli i niezdrowego tłuszczu. Niewskazane są też konserwy i dania instant!
  • postaraj się jeść więcej owoców (ok. 2 porcji dziennie) i warzyw (5 porcji).
  • białe pieczywo zastąp pełnoziarnistym. Może zasmakujesz też w brązowym ryżu?
  • zamiast po porcję czerwonego mięsa, sięgnij po ryby.
  • jedz dużo roślin strączkowych.
  • do zdrowej sałatki dodaj odrobinę oliwy z oliwek zamiast kalorycznego dressingu.


Weź sobie te rady do serca, zwłaszcza jeżeli masz problem z nadmiarem kilogramów. O zdrową dietę odchudzającą możesz też poprosić specjalistę. Pomoże Ci on rozpisać odpowiedni dla Ciebie jadłospis. Co jeszcze warto zmienić?:

  • nawadniaj się! Zalecane dzienne spożycie wody mineralnej to ok. 1,5-2 litrów.
  • sport to zdrowie - ale wszystko z głową! Czasem nawet sportowcy mogą być zaskoczeni swoim wysokim wiekiem metabolicznym - wina może leżeć w nieodpowiednio zbilansowanej, przy dużym wysiłku, diecie. Jeśli jednak nie masz zamiaru brać udziału w igrzyskach olimpijskich, po prostu wybierz dyscyplinę, którą lubisz i trenuj min. 3 razy w tygodniu.


Stosowanie się do tych prostych rad pozwoli Ci obniżyć wiek metaboliczny, poczuć się i młodziej i nabrać energii. Twoim celem jest też młodszy wygląd? Spróbuj kosmetyków naturalnych - olejków czy maseczek z glinki. Nie masz ochoty na mieszanie półproduków? Wypróbuj Vichy Maseczkę oczyszczającą pory z glinką - ma ona działanie oczyszczające, a jednocześnie, dzięki zawartości alantoiny i aloesu - nawilżające. Skutecznie odblokowuje pory skóry i eliminuje nadmiar sebum. To doskonały produkt dla skóry dojrzałej.
Pamiętaj też, gdy pomiary tkanki tłuszczowej wskażą jej zbyt dużo, odchudzanie należy przeprowadzać z głową! Drastyczna dieta nie poprawi ani Twojego wyglądu, ani samopoczucia. Musisz po prostu zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze.

Rekomendowane produkty

  • 19516Maska oczyszczająca pory z glinką59NewMASKI MINERALNE

    Nowość

    Maska oczyszczająca pory z glinką
  • go to top