getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = PL Test : 'PL/'

OK

OKCancel

Thank you

Close
mediacachable:1

Dieta owocowo-warzywna - sprawdź czy pomoże na Twoje problemy ze skórą!

Dieta owocowo-warzywna - sprawdź czy pomoże na Twoje problemy ze skórą!
  • favoris

Słyszałaś już o diecie owocowo-warzywnej? To podobno świetny sposób na poradzenie sobie z trądzikiem czy innymi problemami skóry. Dowiedz się więcej na ten temat. Przekonaj się razem z nami, jakie są efekty przynosi skórze dieta owocowo-warzywna. Podejmij wyzwanie już dziś!

O diecie owocowo-warzywnej z naukowego punktu widzenia

Dieta pełna owoców i warzyw to najlepszy sposób na zachowanie zdrowia i urody - jest to zdanie tak często powtarzane przez lekarzy i specjalistów, że niestety zyskało status banału. A przecież niesłusznie! Wielokrotnie już udowodniono, że dieta owocowo-warzywna ma bardzo korzystny wpływ na cały nasz organizm, a co więcej, dietetycy zalecają jej stosowanie nawet przez cały rok.

W dzisiejszych czasach, kiedy sztucznie przetworzona żywność staje się dla wielu koniecznością, a choroby cywilizacyjne zbierają coraz większe żniwo, dieta warzywno-owocowa wydaje się niemal być ratunkiem. Nie tylko ze względu na to, że dostarczymy organizmowi cennych dla zdrowia witamin i mikroelementów, ale również dlatego, że ograniczymy spożywanie toksyn, sztucznych enzymów, konserwantów, barwników i innych zupełnie niepotrzebnych, a jakże szkodzących, substancji. Dieta ta, z naukowego punktu widzenia, to zarówno działanie profilaktyczne, jak i lecznicze. Tym bardziej, że bardzo często jest opracowywana przez samych lekarzy (porównaj dietę dr Dąbrowskiej).

O efektach diety owocowo warzywnej dla skóry

Dieta owocowo-warzywna działa na skórę podobnie, jak najlepsze kremy do twarzy o działaniu detoksykującym - np. Normaderm Vichy. Zmiana menu działa dwojako. Po pierwsze usuwa z organizmu toksyny (w tym wolne rodniki, przyspieszających proces starzenia się skóry), po drugie dostarcza do głębokich warstw naskórka witaminy i mikroelementy, które korzystnie wpływają na wygląd i kondycję cery. Konsekwencje spożywania tak zbilansowanych posiłków są widoczne gołym okiem:
- promienista i gładka cera,
- wyrównany koloryt (za sprawą wpływu witamin na melanocyty),
- wyregulowane wydzielanie sebum,
- zmniejszenie zaskórników,
- mniejsza podatność na pojawianie się krost i innych wykwitów.
Pierwsze efekty pojawiają się już po około 6 tygodniach.

O jadłospisie w diecie owocowo-warzywnej

Dieta owocowo-warzywna, jak sama nazwa wskazuje, powinna składać się wyłącznie z warzyw i owoców. Ponadto można do niej dołączyć ziarna i rośliny strączkowe z dodatkiem produktów zwierzęcych. Bardzo ważne jest, aby w posiłkach nie znalazły się pieczywo i kasze. Należy również wstrzymać się od spożywania alkoholu i, o ile to możliwe, palenia wyrobów tytoniowych.
Największa znaczenie w tego rodzaju diecie odgrywają karotenoidy, czyli organiczne związki chemiczne, pełniące naturalną funkcję przeciwutleniaczy. Należą do nich owoce i warzywa o odcieniach żółtym, pomarańczowym, czerwonym i różowym, a więc m.in. morele, marchewka, dynie, papryka. Trzy porcje tak zbliansowanych posiłków wystarczą, aby uzyskać oczekiwane efekt - piękną i zadbaną skórę!

Przykładowe przepisy diety owocowo warzywnej

ZUPA Z DYNI

Składniki:
dwie marchwie,
mały seler,
korzeń pietruszki i natka,
mała cebulka,
dynia pokrojona w kostkę,
śmietana,
listek laurowy,
ziele angielskie,
gałka muszkatołowa,
sól, pieprz

Przygotowanie:

Przygotuj wywar warzywny ze wszystkich produktów z wyjątkiem dyni oraz z dodatkiem liścia laurowego i ziela angielskiego. Kiedy wywar będzie gotowy, wrzuć na około 20 min dynię i gotuj do miękkości. Następnie zblenduj całość, dodaj łyżkę śmietany oraz liście pietruszki.
Przypraw krem gałką muszkatołową, solą i pieprzem - ilość według uznania.
Smacznego!

Składniki:
awokado,
pomidorki koktailowe,
orzeszki pinni (ewentualnie orzeszki nerkowca),
rukola,
mozarella,
dip: ząbek czosnku, oliwa z oliwek, sok z cytryny, musztarda francuska, sól, pieprz.

Przygotowanie:

Umytą rukolę przełożyć do salaterki, dodać pomidorki koktajlowe, obrane, pokrojone w kostkę awokado, poszarpaną mozarellę. Wszystko doprawić i wymieszać.
Obrany i zmiażdżony czosnek połącz z solą. Dodaj łyżeczkę soku z cytryny, a następnie łyżeczkę musztardy. Stopniowo wlewaj oliwę, równomiernie mieszając. Na koniec dopraw według uznania. Orzeszki dodaj do sosu.
Polej sałatkę dipem i wymieszaj.
Smacznego!

Najczęściej czytane

Kolagen naturalny czy kolagen nienaturalny?

Life Style

Kolagen naturalny czy kolagen nienaturalny?

Kolagen naturalny w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularny. Głośno o nim w prasie, a na forach internetowych od zachwytów i sprzeciwów aż wrze. Czym jest właściwie ten osławiony kolagen naturalny i jakie jest jego rzeczywiste zastosowanie?

Przeczytaj artykuł

Dieta koktajlowa - to łatwe i skuteczne!

Life Style

Dieta koktajlowa - to łatwe i skuteczne!

Dieta koktajlowa jest zdecydowanym potwierdzeniem tego, że dieta odchudzająca nie musi być nudna, męcząca i całkowicie pozbawiona smaku. Na czym polega dieta koktajlowa i ile można na niej schudnąć? Podpowiadamy, kiedy w szczególności warto się na nią zdecydować!

Przeczytaj artykuł

Czym jest ekstrakt?

Life Style

Czym jest ekstrakt?

Ekstrakt, czyli inaczej wyciąg, powstaje w efekcie procesu ekstrakcji polegającego na wyodrębnieniu danego składnika bądź mieszaniny za pomocą dyfuzji. Ekstrakty mogą pochodzić z różnych źródeł. Wyodrębnia się ekstrakty roślinne, ziołowe, owocowe, warzywne, a nawet drożdżowe. Zastosowanie wyciągów jest bardzo szerokie. Proces ekstrakcji wykorzystuje wiele gałęzi przemysłu: medyczną, farmaceutyczną, kosmetyczną, spożywczą, itp.

Przeczytaj artykuł

Czy można przedawkować magnez?

Life Style

Czy można przedawkować magnez?

Magnez jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Czy można przedawkować coś, co ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie? Dowiedz się więcej o hipermagnezemii, czyli o przedawkowaniu magnezu!

Przeczytaj artykuł

go to top