getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = PL Test : 'PL/'

OK

OKCancel

Thank you

Close
mediacachable:1

Dieta koktajlowa - to łatwe i skuteczne!

Dieta koktajlowa - to łatwe i skuteczne!
  • favoris

Dieta koktajlowa jest zdecydowanym potwierdzeniem tego, że dieta odchudzająca nie musi być nudna, męcząca i całkowicie pozbawiona smaku. Na czym polega dieta koktajlowa i ile można na niej schudnąć? Podpowiadamy, kiedy w szczególności warto się na nią zdecydować!

Pyszne smoothie - czyli dieta koktajlowa warzywno-owocowa

Na czym polega dieta koktajlowa? Jak sama nazwa wskazuje, dieta koktajlowa opiera się przede wszystkim na piciu koktajli ze zmiksowanych wcześniej świeżych owoców lub warzyw - bardzo często z dodatkiem wody, mleka, jogurtu czy świeżych przypraw. W trakcie stosowania diety koktajlowej należy też ograniczyć spożycie tłustych mięs i ryb oraz całkowicie wyeliminować produkty wysokoprzetworzone. Dzięki takiej diecie można nie tylko pozbyć się zbędnych kilogramów czy oczyścić organizm z toksyn, ale też dostarczyć mu wiele cennych wartości odżywczych.

Dieta koktajlowa - ile można schudnąć?

Decydując się na dietę koktajlową możemy spodziewać się spadku swojej wagi nawet o 2-3 kilogramy. Pamiętajmy jednak, że ze względu na ograniczoną możliwość spożywania mięsa, nabiału czy ryb, nie powinna ona trwać dłużej niż 7-14 dni. Po tym czasie zauważymy na pewno zmniejszenie objętości swoich bioder i brzucha, a także poprawę kondycji włosów, skóry i ogólnego samopoczucia. Trzeba też zaznaczyć, że dieta koktajlowa to przede wszystkim dieta oczyszczająca - usuwająca z organizmu nadmiar toksyn czy zbędne produkty przemiany materii. Jest doskonałym sposobem na przygotowanie organizmu do właściwej diety - zleconej przez lekarza lub dietetyka. Same koktajle na odchudzanie mogą jednak nie do końca dobrze sprawdzić się przy dłuższym stosowaniu i pozbawić nas wielu cennych wartości odżywczych i składników mineralnych zawartych w mięsie, nabiale czy tłustych rybach. Jak najbardziej warto jednak wdrożyć picie koktajli do codziennego menu przy zróżnicowanej diecie.

Dieta koktajlowa - jadłospis i zasady

1. Przez 7 lub 14 dni w naszym menu powinny królować przede wszystkim koktajle - najlepiej pić je 4 razy dziennie, przy czym rano i do południa powinny być to koktajle owocowe, zaś po południu i wieczorem koktajle wykonane z warzyw.
2. Picie koktajli warto łączyć z 2 kromkami ciemnego pieczywa, zaś w ramach obiadu spożyć talerz zupy jarzynowej na wywarze warzywnym lub surówkę z warzyw z dodatkiem zdrowego oleju tłoczonego na zimno np. lnianego.
3. Koktajle najlepiej wykonywać na bazie jogurtu, maślanki czy kefiru i zmiksować je z wybranymi owocami lub warzywami np. jabłkami, pomidorami, bananami, burakami, selerem naciowym, natką, płatkami owsianymi, szpinakiem, ogórkami czy cytrusami.
4. W jadłospisie diety koktajlowej należy przede wszystkim uwzględnić buraki, marchewkę i pomidory, które są źródłem ważnych dla organizmu witamin i minerałów.
5. Kurację najlepiej rozpocząć od koktajlu buraczanego i pić go co 2 dni, zaś w pozostałe dni koktajl przygotowywać na bazie pomidorów lub marchwi. W dwóch ostatnich przypadkach możemy wykorzystać gotowe soki wysokiej jakości, które pozbawione zostały konserwantów i innych chemicznych składników.
6. Podczas diety koktajlowej należy unikać spożywania mięs, wędlin, serów, ryżu, makaronu, kasz, ziemniaków, soli, cukru, pszennego pieczywa, słodyczy oraz innych produktów wysokoprzetworzonych.
7. W tym czasie należy też zdecydowanie zrezygnować z picia alkoholu, zaś picie kawy i herbaty ograniczyć do 2 filiżanek dziennie.
8. Koktajle najlepiej przygotować rano i dzielić je na porcje, aby móc spożywać je przed każdym posiłkiem.
9. W związku z tym, że koktajle są bardzo sycące, pozostałe posiłki możemy ograniczyć do spożycia jogurtu, ryb czy warzyw gotowanych na parze. Jeśli jednak będziemy nadal odczuwać głód, możemy dodatkowo pozwolić sobie na dołączenie do menu chudego mięsa drobiowego, jaj, pieczywa pełnoziarnistego, ryżu czy kaszy gryczanej.

Dieta koktajlowa - dla kogo?

Na dietę koktajlową może przejść praktycznie każdy, o ile lekarz czy dietetyk nie widzi w niej żadnych przeciwwskazań. Jeżeli zmagamy się z cukrzycą czy problemami układu pokarmowego, stosowanie tej kuracji warto najpierw skonsultować się ze specjalistą. Dieta koktajlowa będzie jednak idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów i oczyszczenie organizmu dla tych osób, które nie przepadają za piciem zbyt dużych ilości wody, czego wymagają zazwyczaj inne diety odchudzające. Napoje przygotowane na bazie owoców i warzyw, zawierają odpowiednią ilość wody, a ponadto są bogatym źródłem m. in. wapnia, który idealnie wspomaga odchudzanie, a także witamin z grupy B, przyspieszających proces przemiany materii. Pamiętajmy też, by podczas stosowania diety zwiększyć swoją aktywność fizyczną, która pozwoli nam dużo szybciej uzyskać pożądane efekty.

Najczęściej czytane

Kolagen naturalny czy kolagen nienaturalny?

Life Style

Kolagen naturalny czy kolagen nienaturalny?

Kolagen naturalny w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularny. Głośno o nim w prasie, a na forach internetowych od zachwytów i sprzeciwów aż wrze. Czym jest właściwie ten osławiony kolagen naturalny i jakie jest jego rzeczywiste zastosowanie?

Przeczytaj artykuł

Czym jest ekstrakt?

Life Style

Czym jest ekstrakt?

Ekstrakt, czyli inaczej wyciąg, powstaje w efekcie procesu ekstrakcji polegającego na wyodrębnieniu danego składnika bądź mieszaniny za pomocą dyfuzji. Ekstrakty mogą pochodzić z różnych źródeł. Wyodrębnia się ekstrakty roślinne, ziołowe, owocowe, warzywne, a nawet drożdżowe. Zastosowanie wyciągów jest bardzo szerokie. Proces ekstrakcji wykorzystuje wiele gałęzi przemysłu: medyczną, farmaceutyczną, kosmetyczną, spożywczą, itp.

Przeczytaj artykuł

Czy można przedawkować magnez?

Life Style

Czy można przedawkować magnez?

Magnez jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Czy można przedawkować coś, co ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie? Dowiedz się więcej o hipermagnezemii, czyli o przedawkowaniu magnezu!

Przeczytaj artykuł

Cukier brązowy - demerara, muscovado, nierafinowany, który z nich wybrać?

Life Style

Cukier brązowy - demerara, muscovado, nierafinowany, który z nich wybrać?

Cukier brązowy uważany jest za zdrowszy i naturalniejszy od cukru białego, o którym można nawet usłyszeć, że jest “białą śmiercią”. Dlatego coraz chętniej sięgamy po cukier brązowy, sądząc, że posiada on mniej szkodliwych właściwości. Czy to jednak prawda? Demerara, muscovado, nierafinowany czy rafinowany - jaki rodzaj cukru brązowego najlepiej wybrać?

Przeczytaj artykuł

go to top