POLITYKA COOKIESUWAGA: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ TUTAJ.

Brak reakcji oznacza akceptację polityki cookies.

Zamknij

Zapisz się do naszego Newslettera

Korzystaj z ekskluzywnych testowań, wiedzy najlepszych dermatologów i bądź na bieżąco!

  • research
  • Points de vente
  • E-sklep
  • newsletter
  • MOJE VICHY

Po jakie owoce i warzywa sięgać zimą? Co poprawi stan naszej skóry w chłodne dni?

Zima to szczególna pora roku, ponieważ agresywne warunki atmosferyczne (mroźne powietrze i śnieg) wpływają na pogorszenie się stanu skóry. Dzięki spożywaniu odpowiednich owoców i warzyw możesz skutecznie zadbać o skórę. Dowiedz się, jak to zrobić!

Spożywanie konkretnych owoców i warzyw zimą ma znaczenie!

Bardzo ważne jest, aby zimą nieco zmienić swoją dietę. Urozmaicić ją w owoce i warzywa. Nie tylko dlatego, aby móc powiedzieć, że “zdrowo się odżywiam”. To też jest ważne, jednak istotniejszą kwestią jest konieczność dostarczenia witamin i składników mineralnych do naszego organizmu. Co prawda, taką zasadą należy kierować się bez względu na porę roku, jednak zima jest pod tym względem szczególna. Zimą nasz organizm potrzebuje paliwa, aby utrzymać dopuszczalną minimalną temperaturę ciała. Owoce i warzywa są również doskonałym źródłem zdrowej skóry, a głównie skóry twarzy, która szczególnie cierpi podczas agresywnych warunków atmosferycznych, jakie są charakterystyczne dla zimy. Jakie zatem należy jeść owoce i warzywa? I co takiego mają w sobie konkretne z nich, że warto zadbać o ich obecność w naszej zimowej diecie?

Odżywianie zimą - najzdrowsze owoce

Cytrusy, czyli wszystkie kwaśne owoce (mandarynki, pomarańcze, grejpfruty, cytryny) są jednym z kluczowych rodzajów owoców, jakie należy włączyć do diety zimą. Zawierają one przede wszystkim dużą dawkę witaminy C. Odpowiada ona przede wszystkim za odporność organizmu, która zimą jest szczególnie istotna. Dodatkowo wpływa korzystnie na skórę dzięki antyoksydacyjnym właściwościom cytrusów. Oznacza to, że spowalniają one procesy starzenia, oczyszczają organizm i skórę od wewnątrz oraz zapobiegają stresowi oksydacyjnemu. Dzięki temu, skóra jest zdrowa, promienna, miękka, świeża i przede wszystkim odporna na pojawianie się niedoskonałości oraz zmarszczek.

Jabłka to kolejny owoc, który warto jeść zimą. Mimo tego, że zima nie niesie korzystnych warunków do uprawy tego owocu, o tej porze roku to właśnie jabłka mają smak. Dodatkowo zawierają mnóstwo witamin. Szczególnie są to witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E, K) oraz wspomniana wyżej witamina C. W jabłkach znajdują się także witaminy z grupy B i cenne składniki mineralne. Taki zastrzyk dobroczynnych składników pozytywnie wpływa na ogólną kondycję skóry.

Do diety zimą warto włączyć tzw. dzikie owoce, czyli dziką różę, bez, owoce leśne. Są one źródłem wielu witamin - A, E, K, B. Zawierają również cenne kwasy foliowe, flawonoidy czy antocyjany. Z tego względu dzikie owoce doskonale dbają o skórę od wewnątrz. Sprawiają, że jest czysta, zdrowa i odporna na działanie szkodliwych czynników zewnętrznych. Dodatkowo wspierają układ immunologiczny naszego organizmu, co również jest istotne dla zdrowia skóry.

Najlepsze warzywa na zimę

Jednym z warzyw, które koniecznie należy spożywać zimą, jest marchewka. Zawiera przede wszystkim wiele witamin - A, E, K, witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B6), składników mineralnych i innych składników odżywczych (pektyny, fosfor, miedź, żelazo, wapń). Marchewka to również doskonałe źródło β-karotenu, który jest niezawodny do poprawy kolorytu skóry twarzy i ciała. Żyjemy w takich warunkach klimatycznych, gdzie trudno jest o stały dostęp do promieni słońca. Szczególnie niemożliwie jest to zimą. Regularne spożywanie marchewki sprzyja uzyskaniu jednolitego kolorytu skóry. Jeśli chcesz wzmocnić działanie tego warzywa, jego spożywanie połącz z zastosowaniem produktu o właściwościach samoopalających. Przykładem takiego kosmetyku jest Brązujące mleczko nawilżające ciało i twarz Vichy Idéal Soleil.

Buraczki na zimę to kolejne warzywo, które koniecznie powinno znaleźć się w zimowej diecie. Buraki, pod każdą postacią, zwiększają odporność organizmu, minimalizują tzw. łamanie w kościach oraz są źródłem energii. Warzywo to jest również doskonałym lekarstwem na walkę z anemią i wyrównaniem poziomu żelaza. Pamiętaj, że zdrowie organizmu wewnątrz wpływa na jakość skóry na zewnątrz.

Co jeszcze jeść zimą? Zdecydowanie należy zadbać o regularne spożywanie czarnej rzepy. Zawiera ona nie tylko wiele witamin (C, B1, B2), składników mineralnych i innych składników odżywczych (potas, żelazo, magnez, wapń, sole mineralne). Jej regularne spożywanie doskonale wzmacnia organizm, co przekłada się na zadbaną skórę. Czarna rzepa ma pozytywny wpływ na mocne włosy, zdrową skórę i zadbane paznokcie. Z czarnej rzepy najlepiej przygotowywać warzywne sałatki na zimę, ponieważ ma ona wyraźny smak, pełen goryczy. W połączeniu z innymi warzywami i składnikami nie będzie on aż tak wyczuwalny.

Rekomendowane produkty

Najczęściej czytane

Pielęgnacja ciała

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

O wpływie aktywności fizycznej na zdrowie można mówić godzinami. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają ogólną kondycję, wyszczuplają sylwetkę, redukują poziom stresu, dotleniają organizm, czy wspierają walkę z wieloma chorobami, ale, z czego niewielu zdaje sobie sprawę, mają duże znaczenie dla naszej skóry. Chcesz przekonać się, że aktywność fizyczna ma wpływ na wygląd skóry?

Przeczytaj artykuł

go to top